Jag har en Toyota Carina, och när jag ska starta den så klickar det till bara när jag vrider om nyckeln - för att få igång den måste jag vrida om nyckeln ett par gånger.
Nån som har nån hum om vart man kan börja leta fel?
--- Jahaja, jag tror jag lyckades jag välja fel del av forumet.. sorry.
låter mera som om det är glapp i tändningslåset..då beter sig starten så där med..men testa.. om det inte är jorden till startmotorn så är det garanterat tändlåset..
RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Det hände för mig på en mercedes sprinter (skåpbil) diesel med dubbla batterier. Det visade sig att ett av batterierna (startbatteriet) va slut och då betedde dom sig tydligen så.. Fast antar att du skulle märkt det ifall batteriet är slut.. :-)
Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?
hade precis samma fel på en renault 5 som jag hade som vinterbil... bytte startmotorn och sen funka det kalas... den kommer bara bråka mer och mer tyvärr...
jag gissar på startmotorn precis som vissa andra har skrivit..har även varit med om det på en celica att man fick koppla förbi koppling som är till startmotorn med en kabel o koppla den till plusen på batteriet..kan vara så att det är fukt eller något i kontakten där..
solenoiden är slut ingen tvekan finns bara ett fel när den bara klickar. det är är "bara" att byta solinoiden/startmotorn brukar vara lättast att byta hela paketet..
hade liknande fel på min audi a8, men de var pga startspärren som inte riktigt "släppte", ibland fick man vrida nykeln ett par gånger innan den startade, så de kanske kan vara nånting att kolla, kan oftast vara nå glapp eller så...
men annars om de inte är de så är de nog som de flesta andra säger att de är nog soleniden.