3753
Sök

vrider om nyckeln och det bara klickar

2 Inlägg
11 maj 2005
Trådstartare
#1
Tjenare

Jag har en Toyota Carina, och när jag ska starta den så klickar det till bara när jag vrider om nyckeln - för att få igång den måste jag vrida om nyckeln ett par gånger.

Nån som har nån hum om vart man kan börja leta fel?


---
Jahaja, jag tror jag lyckades jag välja fel del av forumet.. sorry.
Senast redigerat av bwoy (11 maj 2005)

#2573
1 489 Inlägg
11 maj 2005
#2
Startmotorn ?? Nåt jordfel nånstans vid startmotorn ? För när det bara klickar så är det startmotorn som inte går runt.

• Även den starka måste ta i när han skiter

2 Inlägg
11 maj 2005
Trådstartare
#3
MarcusL skrev:
Startmotorn ?? Nåt jordfel nånstans vid startmotorn ? För när det bara klickar så är det startmotorn som inte går runt.
Snabbt svar det där smile

Okej det låter rimligt, för jag har hört det nån annanstans också.. Tack.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
18 juli 2005
#4
MarcusL skrev:
Startmotorn ?? Nåt jordfel nånstans vid startmotorn ? För när det bara klickar så är det startmotorn som inte går runt.
Mest troligt eftersom jag själv råkat ut för detta smile

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

medlem
412 Inlägg
18 juli 2005
#5
Kan även vara att start motorn är färdig.Prova att knacka på start motorn med en hammare. Kan hända att den drar runt då. ///krille

Mvh Krille
Projekt Supra MKIV Singel Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=259824

228 Inlägg
19 juli 2005
#6
låter mera som om det är glapp i tändningslåset..då beter sig starten så där med..men testa.. om det inte är jorden till startmotorn så är det garanterat tändlåset..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

99 Inlägg
19 juli 2005
#7
Det hände för mig på en mercedes sprinter (skåpbil) diesel med dubbla batterier. Det visade sig att ett av batterierna (startbatteriet) va slut och då betedde dom sig tydligen så..  Fast antar att du skulle märkt det ifall batteriet är slut.. :-)

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
19 juli 2005
#8
hade precis samma fel på en renault 5 som jag hade som vinterbil... bytte startmotorn och sen funka det kalas... den kommer bara bråka mer och mer tyvärr...

Blinka med blåljus om du vill race:a

7 Inlägg
30 juli 2005
#9
jag gissar på startmotorn precis som vissa andra har skrivit..har även varit med om det på en celica att man fick koppla förbi koppling som är till startmotorn med en kabel o koppla den till plusen på batteriet..kan vara så att det är fukt eller något i kontakten där..


1 639 Inlägg
30 juli 2005
#10
Solenoiden som behöver bytas tror jag, onödigt att byta hela startmotorn i så fall...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

2 122 Inlägg
2 augusti 2005
#11
testa byta batteri smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

2 Inlägg
2 augusti 2005
#12
det är garanterat startmotorn... har du nån gång upplevt att den har slirat på starten? är i stortsätt expert på de där med å behöva byta startmotor big_smile


Bussmekaniker
31 Inlägg
2 augusti 2005
#13
Lås bottnet brukar bli slut troligen felet.... eller så slår inte solinoiden i...


Lada-missbrukare
566 Inlägg
7 augusti 2005
#14
Som många andra troor ja att startmotorn e sluut.. Kolen e väl helt sluuta..

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

11 Inlägg
1 oktober 2005
#15
solenoiden är slut ingen tvekan finns bara ett fel när den bara klickar. det är är "bara" att byta solinoiden/startmotorn brukar vara lättast att byta hela paketet..


133 Inlägg
1 oktober 2005
#16
Kolla bakdelen på tändningslåset.. att den sitter som den ska kan va att den lossnat från fästet..


draminbil.nu
1 382 Inlägg
2 oktober 2005
#17
om den går igång när man knackar på den så kan du vara hel säker på att det är solenioden presis som de flesta här inne säger!


sixten
252 Inlägg
2 oktober 2005
#18
hade liknande fel på min audi a8, men de var pga startspärren som inte riktigt "släppte", ibland fick man vrida nykeln ett par gånger innan den startade, så de kanske kan vara nånting att kolla, kan oftast vara nå glapp eller så... smile

men annars om de inte är de så är de nog som de flesta andra säger att de är nog soleniden. smile

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
2 oktober 2005
#19
jag hade en toyota carina som vinterbil förra året. Jag hade exakt samma fel då hjälpte det att slå på startmotorn för att få igång den...

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!


Sök