3565
Sök

BMW E36 316 -96 startar till & från vad kan det va för fel?

577 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
Bilen startar å går sedan nästa gång gnugga den nått varv å startar inte så då rullsartar jag den å den smäller igång på direkten nästa gång jag vrider på nyckeln startar den på direkten kan det funka 3-4 gånger sedan dax att rulla igång den igen....

Vad kan va felet?

/Hedman

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 oktober 2011
Låter lite som en dålig startmotor tycker jag!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

35 Inlägg
16 oktober 2011
Skulle satsa mina slantar på startmotorn jag också!

577 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
Men den går in å snurrar! Men den vill liksom inte orka runt..

/Hedman

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 oktober 2011
Hedman82 skrev:
Men den går in å snurrar! Men den vill liksom inte orka runt..

Jag tycker ändå det låter som om startmotorn är trött, det skulle kunna vara dålig kontakt någonstans med visserligen?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

577 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
Ska se om jag får nå andra tips!
Jag har nämligen rivit halva motorn för att komma åt startmotorn å när jag väll skulle byta den så har ena torks skallen blivit runt av tidigare ägare å jag prövade att svetsa på en hylsa men hylsan gick sönder...
Så jag gav upp...
Enda sättet att byta den nu är att lossa motor å kardan å tippa ner den eller lyfta ur den för att få loss startmotorn...
Så jag hoppas det inte är den som spökar... sad
Tack för komentarerna iallafall alltid kul att nån ser att man har problem å försöker hjälpa med svar...
Tack igen!

/Hedman

577 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
Dålig fart på forum...
Eller så vet ingen vad det är för fel...
Samma på AutoPower.se

Sista dagarna är bilen funkat klockrent...
Faktiskt funkat som best nu av hela ägo tiden... Som om den går på dubbla batteri... startmotorn snurrar som alldrig förr...
Nu kan jag till&med spela med basen utan att motorn är igång sedan vrida nyckeln å fara...
Men jag väntar fortfarande på den dagen jag måste rullstarta å den dagen är det nog snö/IS på backen å det vill jag inte...

Så nån som kan tänka sig veta?

/Hedman

Sök