4002
Sök

Golf 2 -91 vill inte starta!

18 oktober 2011
Trådstartare
Hej har en golf 2:a som inte vill starta har laddat batteriet, "knackat" på startmotorn, bytt startmotor.
Haft en vän som testa bra kabel direkt från startmotor till batteri men händer inget och han kolla även tändning och kablar runt om men hitta inget där heller.

Bilen kördes och sen dagen efter när jag skulle ha den var den helt död och då har vi testat det som står ovan men inte kommit nånstans eller ens fått en reaktion från bilen.

Nån som haft liknande problem eller har nått förslag på hur man kan lösa detta och vad det kan vara?

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 oktober 2011
Tändningslåset/startblecket????Kan den bogseras igång?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

18 oktober 2011
Trådstartare
har inte kunnat testa det än, men funderar på att kolla lite närmre på de med tändningslåset.

ifall den går igång när man bogserar så är det troligtvis det som är felet?

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 oktober 2011
Om den går att bogsera igång så borde det vara antingen startmotorn som inte får ström (pga tändningslås/bleck tex) eller att startmotorn har gått sönder. Hade en E30 som vägrade snurra på startmotorn nån-gång-ibland, där var det startblecket som var kasst...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

19 oktober 2011
Trådstartare
okej då måste det vara det som är felet eftersom startmotorn är bytt. får ta och kolla och se om jag kan få ordning på det.

Sök