3404
Sök

T4 i en 142?

3 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
Tjenare, är ny här på forumet,

Jag undrar om man kan få ner en t4 motor i en 142 utan att behöva modda om den allt för mycket för att klara bes, har hört att man kan ha 2.0 t5orna och de har ändå mer kraft än t4an.

+ om man ska ha t4an passar m90H lådan rakt av? Eftersom t4an är princip samma som t5an?

Varför jag vill ha t4an är för att den är lättare/mindre och mer varv villigare än en t5a, Och jag har inte sett några byggen på t4or.

Eller om det är lättare att köpa en b230fk/ft ist och trimma?, självklart kommer t4an också trimmas.

Bilen är en 142 årsmodell 71, den är inne på en skönhetsoperation för tillfället.

tacksam för svar!

3 354 Inlägg
23 oktober 2011
ska den reggas för gata?
för en t4 är enligt listan på sfro för stark för att få reggas i en 14X.
Senast redigerat av Seth (23 oktober 2011)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

2 266 Inlägg
24 oktober 2011
Får nog räkna med 2,0T istället för att kunna regga den, ja m90 från 960 lär ju passa då 4an är en kortad 6 från 960

svetsdiff !!!

93 Inlägg
24 oktober 2011
Det är mycket lättare att hänga i ett rödblock B230 med turbo än att hänga i en T4 spis.

Eftersom rödblocken är ganska lika dom maskinerna som satt original i 140 så är det inte så vansinnigt mycket mods för att få ner en.

en T4 däremot passar inte alls speciellt bra. allt måste byggas special. Men att det går tvekar jag inte en sekund på, men det är endel jobb

3 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Den ska gå på väg.

Skulle helst vilja ha ett så kallat 4 cyl vitblock för det är inte många som har det, sen är det väll samma princip som att lägga ner en t5 som en del gör, men hur mycket måste man ändra på bilen för att få den godkänd?

En annan ide är att bygga vidare på b20an men känns lite onödigt att lägga ner för mycket pengar på ett monster som kommer dricka som en v8.

Motor effekten jag siktar mig på är runt 300.

3 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
kom på ännu en ide, en b230fk med 16v toppen, har för mig den är på 150 hästar med så den skulle duga.

Sök