3416
Sök

Hur funkar det med ett öppet luftfilter på en V70 T5 automatare?

Rekondare
236 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder så undrar jag om någon har öppet luftfilter från tex Bsr på någon av sin bil med automatisk låda?
Hörs det mkt insugningsljud eller det e skit samma som om man har original filter?

Tack på förhand!

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 oktober 2011
Varför skulle det inte göra det för ?
Allt hänger ju på hur tung högerfot du har. Ju mer gas = ju mer öppnas spjället .

C H E V R O L E T <3

2 266 Inlägg
26 oktober 2011
Ja nog får du ett grövre insugsljud samt när du släpper av gasen så får man ett dovt dumpljud de låter mysigt

svetsdiff !!!

Rekondare
236 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Allt hänger ju på hur tung högerfot du har. Ju mer gas = ju mer öppnas spjället .

Med manuell låda får du ju ett tydligt insugningsljud vid gaspådrag, men frågan är ju hur det blir med automat eftersom man inte behöver trycka ner kopplingen för att få det där "dump ljudet"
Insugningsljudet får man ju men sen? den lägger ju i växel efter växel utan att du märker det..

1 168 Inlägg
26 oktober 2011
Rubbster skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Med manuell låda får du ju ett tydligt insugningsljud vid gaspådrag, men frågan är ju hur det blir med automat eftersom man inte behöver trycka ner kopplingen för att få det där "dump ljudet"
Insugningsljudet får man ju men sen? den lägger ju i växel efter växel utan att du märker det..

När du släpper gasen så "dumpar" det.

3 860 Inlägg
26 oktober 2011
Precis som dom skriver så funkar det hur bra som med öppet filter, du får precis som på manuell ett skönare och grövre insugsljud men du kommer inte få dumpljudet när den växlar.

Däremot om du ligger och pump gasar får du det, men det ser jag som lite meningslöst...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
27 oktober 2011
Rubbster skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Det är inte kopplingen som ger dumpljudet, det är när du släpper gasen. Du kommer inte få något dumpljud om du ligger med gasen i botten. Däremot så får du ju ett pschhh när du slutar accelerera. Drar du på från t.ex 40-90 på 2an och sedan släpper av så kommer det dumpa.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Bäst
250 Inlägg
27 oktober 2011
Jag hade öppet filter och BSR catback system på min V70n T5, blev mycket mysigare ljud med öppet filter, men som sagt, den dumpar inte om du håller fullt till 200, men låter ändå mysigt när du väl släpper foten wink

Burna bör man annars dör man!

Rekondare
236 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
vitto skrev:
Jag hade öppet filter och BSR catback system på min V70n T5, blev mycket mysigare ljud med öppet filter, men som sagt, den dumpar inte om du håller fullt till 200, men låter ändå mysigt när du väl släpper foten wink

Yes förstår det.. Bock å tack alla för era kommentarer!

Sök