2532
Sök

Volvo 850 2.5 Blurrar och hackar

175 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Hej, för någon dag sedan började min volvo 850 2.5 gå blurrigt och hacka, mest på låga varv och ett tag när man drar på. Ger man mycket gas och hastigheten ökar så släpper det. Har inte en aning om vad felet kan vara hmm Någon som har något förslag?

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
6 september 2011
Låter som tändspole. Min Audi betedde sig exakt likadant.

Du kan ha en (eller flera cylindrar för den delen) som inte funkar.

Har du kollat felkoderna?

175 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Bebben skrev:
Låter som tändspole. Min Audi betedde sig exakt likadant.

Du kan ha en (eller flera cylindrar för den delen) som inte funkar.

Har du kollat felkoderna?

Okey låter tråkigt sad Det där med cylindrar tror jag kan stämma, hörde nyss när jag körde i stan att den blurrade och inte gick på alla cylindrar. Har inte kollat felkoder har inte en anning om vad det är eller hur dom funkar haha tongue

35 Inlägg
6 september 2011
hatte sama problem med min 850 glt ej turbo knack kanck hela tiden inte kul

Reparatör
630 Inlägg
6 september 2011
Fyndler skrev:
Hej, för någon dag sedan började min volvo 850 2.5 gå blurrigt och hacka, mest på låga varv och ett tag när man drar på. Ger man mycket gas och hastigheten ökar så släpper det. Har inte en aning om vad felet kan vara hmm Någon som har något förslag?

kolla tändstiften så dom inte är kass , eller rotor+fördelar lock . kort sagt  det mesta som sköter gnistan .

175 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
ronylind skrev:
hatte sama problem med min 850 glt ej turbo knack kanck hela tiden inte kul

Förstår inte var du har fått för dig att det ska ha knackat i min bil hmm

mektrollet skrev:
kolla tändstiften så dom inte är kass , eller rotor+fördelar lock . kort sagt  det mesta som sköter gnistan .

Okey ska prova kolla det smile

175 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Ah min tändstifts nyckel har försvunnit så får köpa en ny sad Märkte att när bilen är kall så verkar den gå bättre, så fort tempratur mätaren står på mitten och man kör på låga varv i stan så börjar den gå blurrigt/hackigt igen hmm
Senast redigerat av Fyndler (7 september 2011)

175 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
Bytte tändstift och bilen blev som ny, nu efter någon månad så har den blurrat till igen 1-2 gånger sad Skulle gå ut till bilen idag och bilen var stendöd hmm Endast 1 ägare innan mig så vet inte om det är orginal batteri som aldrig är bytt och kanske dött? Vet inte om det där med att bilen blurrar till någon gång är relaterat till dålig ström, fast då borde ju inte billen gått bra igen efter tändstiftsbyte?

Sök