Hej, för någon dag sedan började min volvo 850 2.5 gå blurrigt och hacka, mest på låga varv och ett tag när man drar på. Ger man mycket gas och hastigheten ökar så släpper det. Har inte en aning om vad felet kan vara Någon som har något förslag?
Låter som tändspole. Min Audi betedde sig exakt likadant.
Du kan ha en (eller flera cylindrar för den delen) som inte funkar.
Har du kollat felkoderna?
Okey låter tråkigt Det där med cylindrar tror jag kan stämma, hörde nyss när jag körde i stan att den blurrade och inte gick på alla cylindrar. Har inte kollat felkoder har inte en anning om vad det är eller hur dom funkar haha
Hej, för någon dag sedan började min volvo 850 2.5 gå blurrigt och hacka, mest på låga varv och ett tag när man drar på. Ger man mycket gas och hastigheten ökar så släpper det. Har inte en aning om vad felet kan vara Någon som har något förslag?
kolla tändstiften så dom inte är kass , eller rotor+fördelar lock . kort sagt det mesta som sköter gnistan .
Ah min tändstifts nyckel har försvunnit så får köpa en ny Märkte att när bilen är kall så verkar den gå bättre, så fort tempratur mätaren står på mitten och man kör på låga varv i stan så börjar den gå blurrigt/hackigt igen
Bytte tändstift och bilen blev som ny, nu efter någon månad så har den blurrat till igen 1-2 gånger Skulle gå ut till bilen idag och bilen var stendöd Endast 1 ägare innan mig så vet inte om det är orginal batteri som aldrig är bytt och kanske dött? Vet inte om det där med att bilen blurrar till någon gång är relaterat till dålig ström, fast då borde ju inte billen gått bra igen efter tändstiftsbyte?