Läste inlägget om silikon... På min carisma sitter plåten origanl enbart med dubbelhäftande gummiremsa... Nu är det så att hela min bakvagn formas efter tryckvågen från basen vid varje slag och det handlar inte om att det vibrerar lite om den utan hela sidan flexar många många mm om det nu inte till och med är 1 centimeter på sina håll... Hela bak luckan trycks ut så det blir en höjdskillnad på typ 0.5 cm mellan luckan och baklyktorna.. Räcker det med silikon verkligen när skylten studsar nästintill hejdlöst ?
Jag har 2 tvättsvampsbitar bakomnummerplåten . Räckte så där . tills idag när jag uppgraderade baslådan Idag till en Rockford Fosgate PL2210 riktade basarna bakåt . ja nu rockar inte bara nummerplåten som ett vilt höstlöv nu skallrar det i reflexramp och kofångare och ja typ allt som finns .
Läste inlägget om silikon... På min carisma sitter plåten origanl enbart med dubbelhäftande gummiremsa... Nu är det så att hela min bakvagn formas efter tryckvågen från basen vid varje slag och det handlar inte om att det vibrerar lite om den utan hela sidan flexar många många mm om det nu inte till och med är 1 centimeter på sina håll... Hela bak luckan trycks ut så det blir en höjdskillnad på typ 0.5 cm mellan luckan och baklyktorna.. Räcker det med silikon verkligen när skylten studsar nästintill hejdlöst ?
Hur vore det om du konsentrerade dig på att få in det där trycket i bilen istället? Bandpass kanske?
Är ju typ så vi byggt har en så pass liten skuff så vi försöker utnytja skuffen till att vara en form av bandpasslåda.. Och jag lovar dig jag får in tryck i kupen Tyvär är det lite väl mycket tryck för vad tunn original plåt ska klara fast jag håller på och bygger på att. Har lyckats få in lite mer tryck i kupen. Är ej färdig ännu som många vet tar det ju sin lilla tid.
Är ju typ så vi byggt har en så pass liten skuff så vi försöker utnytja skuffen till att vara en form av bandpasslåda.. Och jag lovar dig jag får in tryck i kupen Tyvär är det lite väl mycket tryck för vad tunn original plåt ska klara fast jag håller på och bygger på att. Har lyckats få in lite mer tryck i kupen. Är ej färdig ännu som många vet tar det ju sin lilla tid.
Jo det tar ju sin lilla tid, det vet jag:-) Iof. en riktig bandpasslåda kanske blir för stor? MYCKET asfaltsmatta är lösningen tror jag, hehe.
Ja vi har ju form anpassat lådan redan efter bilen för att det ska gå att lyfta i den så vi gör så gott vi kan för att utnyttja skuffen som en andra "låda"..
För att få bort dom flesta vibrationer så tycker ja du ska sätta kronlist (fönsterlist) i mellan skylt o skylthållare, sedan kan du riva isär bakluckan och spraya den full med expanderande fogskum.!!
Jag hade någon sorts gummimatta som jag la under... Det var skumgummi med klistrig baksida som jag fäste på skylten! Sen lät det mindre! Fick en sån av en kompis...