3620
Sök

Driva basarna inommhus.. vad göra!?

400 Inlägg
31 oktober 2011
niqlaz skrev:
christofer_k skrev:
har haft ett sinus live sl a1500 och en re se 15"  spelandes på rummet  med ett 75 ah batteri + laddare
de går och jag tror inte  att du kommer spela på så pass mkt med de inomhus  då de vibrerar så mkt i hela huset  så ska du spela  och ha typ  lite bas och inte dra på  fullt så klarar du dig med  ett batteri och laddare
bara du itne drar på ordentligt

okej vad hade duför alddare då? och hur kopplade du du steget till datorn/tv:n eller vad du hade?

Bara att köpa en splitt fron en till två 3,5mm uttag, alternativt 3,5mm till rca och splitta rca. tex.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 oktober 2011
en aux kabel 5 meter  3.5 "phono" plug i ena  änden och 2 rca  på andra

240 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
JonatanR skrev:
niqlaz skrev:
christofer_k skrev:
har haft ett sinus live sl a1500 och en re se 15"  spelandes på rummet  med ett 75 ah batteri + laddare
de går och jag tror inte  att du kommer spela på så pass mkt med de inomhus  då de vibrerar så mkt i hela huset  så ska du spela  och ha typ  lite bas och inte dra på  fullt så klarar du dig med  ett batteri och laddare

okej vad hade duför alddare då? och hur kopplade du du steget till datorn/tv:n eller vad du hade?

Bara att köpa en splitt fron en till två 3,5mm uttag, alternativt 3,5mm till rca och splitta rca. tex.

okej, förstår inget av de där:) men vart går det att köpa då?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
31 oktober 2011
niqlaz skrev:
christofer_k skrev:

Nu använde inte jag bilbas eller sådant. Men jag körde mitt 2.1 system och samtidigt stereon.
Bara en enkel 3.5mm split. Finns att köpa på biltema för 39:- ?
Borde funka smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 oktober 2011
niqlaz skrev:
JonatanR skrev:
niqlaz skrev:

typ över allt  en normal aux kabel  typ elgiganten lr nå audio butik  kosta typ 50 kr

http://www.cablesdirect.com/prodimages/CC399AC_LR.jpg

400 Inlägg
31 oktober 2011
christofer_k skrev:
niqlaz skrev:
JonatanR skrev:

typ över allt  en normal aux kabel  typ elgiganten lr nå audio butik  kosta typ 50 kr

Grejen är ju att han vill koppla i 2 olika. Alltså behöver han en split.

t.ex. en "adapter" med en stycken hankontakt (3,5mm) och 2st honkontakter (3,5mm) ut.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 oktober 2011
JonatanR skrev:
christofer_k skrev:
niqlaz skrev:

t.ex. en "adapter" med en stycken hankontakt (3,5mm) och 2st honkontakter (3,5mm) ut.

beror helt på vad han har för  ljudkort i  datorn  har han en nyare dator  stationär så  behöver han bara en sådan kabel
Senast redigerat av christofer_k (31 oktober 2011)

400 Inlägg
31 oktober 2011
christofer_k skrev:
JonatanR skrev:
christofer_k skrev:

beror helt på vad han har för  ljudkort i  datorn  har han en nyare dator  stationär så  behöver han bara en sådan kabel

Det finns rätt få datorer som har dubbla ut av samma kanaler. De flesta svänger om till "hörlursläge" då man kopplar i nåt på framsidan t.ex., då tystnar resten.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
31 oktober 2011
JonatanR skrev:
christofer_k skrev:
JonatanR skrev:

Det finns rätt få datorer som har dubbla ut av samma kanaler. De flesta svänger om till "hörlursläge" då man kopplar i nåt på framsidan t.ex., då tystnar resten.

Nyare stationär har ju inte så över huvudtaget. Vet inte vad du pratar om haha. Måste ju vara betydligt enklare o bara köpa en split? Och behåll basen som du redan har. Finns ingen anledning att koppla bort den!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 oktober 2011
oftast så är de 5.1ljud kort  ide flesta dagens datorer  då är de bara att köra steg på sub/center ut taget och  vanliga högtalarna på front uttaget   så simpelt är de om de är en stationär

körde sj så  då jag  hade bilsteg och basar i kopplat i  datorn  + sen  stereo anläggningen

400 Inlägg
1 november 2011
christofer_k skrev:
oftast så är de 5.1ljud kort  ide flesta dagens datorer  då är de bara att köra steg på sub/center ut taget och  vanliga högtalarna på front uttaget   så simpelt är de om de är en stationär

körde sj så  då jag  hade bilsteg och basar i kopplat i  datorn  + sen  stereo anläggningen

men han har ju redan ett 5.1 system kopplat som han vill behålla. det är ju därför vi måste splitta?

240 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
(sammanfattnin)

steget: http://www.ljudia.se/pa-dj-s82099/sluts … e-p581532/
tänkte köra de i 4 ohm..?

data ljudet: logitech z-5500 5.1

datorn: dell 8400

kablar: "en splitt" så ja kan ha kvar orginal basen.. ( men hade kunnat skippa orginal basen ochså om det blir enklare/billigare..) kanske blir konstigt med 2 olika baslådor...

400 Inlägg
2 november 2011
niqlaz skrev:
(sammanfattnin)

kablar: "en splitt" så ja kan ha kvar orginal basen.. ( men hade kunnat skippa orginal basen ochså om det blir enklare/billigare..) kanske blir konstigt med 2 olika baslådor...

det blir mer invecklat att skippa logitech basen, då allt går via den på det systemet. typ enda sättet är att skruva loss den ur lådan och koppla ur den. Jag anser dock att det är onödigt, den kommer funka urbra som midbas.

240 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
JonatanR skrev:
niqlaz skrev:
(sammanfattnin)

det blir mer invecklat att skippa logitech basen, då allt går via den på det systemet. typ enda sättet är att skruva loss den ur lådan och koppla ur den. Jag anser dock att det är onödigt, den kommer funka urbra som midbas.

okejokej där fatta ja hur du menar:P den får väll va kvar då..

Sök