3887
Sök

ABS-Lampa lyser och slocknar, BMW 325i E36

29 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Hej alla!

Har lite problem med min bil. Nämligen att abs lampan lyser och slocknar till och från..

Problemet uppstår jämt när jag startar bilen när den stått ca: mer än en timme, då lyser abs-lampan. Sen när man kört me bilen, stannar exempelvis för att tanka, o stänger av bilen en kort stund, så slocknar oftast lampan när man startar bilen. Och då förblir oftast lampan släckt fram tills nästa gång bilen startas.

Obs. När abslampan lyser, och man bromsar riktigt hårt, så låser sig bakjulen. Och när lampan är släckt så låser sig inget hjul...

Om ni kunniga ser något samband eller känner igen detta problem så skulle jag vara jättetacksam för svar.

Och om vad som eventuellt skulle kunna vara trasigt eller hur man nu ska gå till väga för att kunna lösa problemet??

Mvh Emil

Bmw 325i Coupe

...has left the building...
4 474 Inlägg
2 november 2011
Typ samma på min Passat, då lyser lampan i regel om den stått mer än 24 timmar, räcker med att starta om den direkt så slocknar den...I mitt fall gissar ja på nån ABS-givare som inte är "100"...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

29 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Okej, jo de skulle ju kunna va i detta fall med, är
Ingen expert inom bilar och och sånt så
Jag behöver mer hjälp:-)

Bmw 325i Coupe

Sök