2800
Sök

Kupefläkt fungerar bara på högsta läget// vad e fel.......Audi 80 avant

9 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
#1
Som i rubrik ovan. Har då en audi 80 avant 2,6E quattro-93 som kupefläkten har börjat bråkat på.
plockade bort kupefiltret för att se om fläkten reagerade på något av hastighetslägena men förgäves....... endast på det högsta läget så startar den.
kan det vara något kol i fläkten som e nerslitet, något motstånd eller något liknande mellan själva juster "ratten" och fläkten som bör kollas upp??? Och om så e läget, hur gör man då (helst enklast) för att åtgärda detta???

Tacksam för svar// Martin
Senast redigerat av AudiV6_quattro (15 januari 2009)

Vorsprung Durch Technik

Bajsapa
316 Inlägg
15 januari 2009
#2
jag har samma problem med min volvo 745. tänkte att jag skriver i din tråd istället för att göra en helt egen. så om någon kan svara på detta med så är jag tacksam


460 Inlägg
15 januari 2009
#3
fläktmotståndet som är trasigt

62 Inlägg
15 januari 2009
#4
Jag har ett liknande problem med min saab 9000. fläkten pendlar i flås och sen får jag välja mellan att ha fullt lr ingen fläkt alls. vad beror det på? vad kan det kosta att fixa?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 januari 2009
#5
Som någon skrev innan. Motståndet är trasigt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
15 januari 2009
#6
alla ni som undrar så är det fläktmotståndet och priset får ni kolla där ni köper fläktmotståndet för det varierar. det ända som jag kan säga är att på 740 sitter fläktmotståndet under handsfacket. och när man byter fläktmotstånd på 7/940 så bör man även byta fläkten


460 Inlägg
15 januari 2009
#7
På audi 80 har jag för mig att den sitter vid fläkten bakon handskfacket

Administratör
2 978 Inlägg
15 januari 2009
#8
Ofta är det så att fläkten går tungt vilket i sin tur bränner motståndet....

En kopp av den svarta såsen...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 januari 2009
#9
Pilsk skrev:
På audi 80 har jag för mig att den sitter vid fläkten bakon handskfacket

Jepp sitter på "fläkthuset" eller va de kallas.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 januari 2009
#10
bara att köpa en  ny termosäkring på elfa å löda dit så slipper ni lägga ut massa pengar på hela fläckt motståndet ( eller vad det heter)smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

9 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
#11
Då e det ju lika bra att byta hela fläkten om det nu e så att motståndet har brännts pga av att fläkten går tungt.......annars så kanske man bara får byta motstånd en stup i kvarten. Har handsfacket bortplockat just nu och det ser ut som om det inte e det lättaste heller att få ut fläkten trots att den sitter så pass öppet till?

någon som har något bra knep kanske, som själv gjort detta arbete???

Vorsprung Durch Technik

VIP Medlem
251 Inlägg
8 november 2011
#13
eller hur... funderar på att köpa en där man behöver byta fläkten och skulle mer än gärna vilja veta hur man går till väga! wink



Sök