Dackonline.se är billiga och oftast mycket bra. När det blir fel så är det däremot inte lika kul vilket denna tråd kommer att påvisa.
Jag fick punktering på mitt ena bakdäck 8 oktober och beställde (beställning 1) fyra däck. Dackonline.se skickar alltid däcken parvis vilket gör att det blir två försändelser. Framdäcken skickas omgående men inget händer med bakdäcken. Jag ringer 12 oktober och frågar varför de inte skickat bakdäcken. Då får jag till svar att något tydligen hade hängt sig i systemet och att hon som jag pratar med ska maila huvudkontoret vilket ligger i Tyskland. Det är just detta som är problemet i historien att det enda de kan göra är att maila huvudkontoret. Det har ingen betydelse vilken tid på dygnet man ringer då jag blivit ombedd att ringa efter 17:00 vilket gör att man hamnar hos en kundtjänst i Tyskland.
Hur som helst så får jag ett mail 14 oktober att det gjorts en ny beställning (beställning 2) på ett par bakdäck. Denna beställning var gratis då jag redan betalat däcken via beställning 1. Däcken skickas och jag följer dem via transportörens hemsida och 16 oktober är de i Hamburg. När jag vaknar den 17 oktober så har jag fått ett mail där det står att orderna har blivit annulerad och att jag inte ska ta emot däcken när de kommer. Jag ringer då med en gång och säger att jag självklart vill ha däcken. I samband med detta så kollar jag mitt konto och då har pengarna för bakdäcken återbetalats (först reserverades de som brukligt och när däcken skickades så debiterades kontot). Hon jag pratar med skickar ett mail till huvudkontoret och säger att däcken skall till mig och inte returneras. Som vanligt så kan hon inte ringa utan endast maila huvudkontoret.
Dagen efter (18 oktober) så loggar jag in på transportörens hemsida och ser att däcken vänt från Hamburg ner till Lehrte vilket är åt fel håll. Jag ringer då och berättar detta och får till svar att de ska maila huvudlagret. Jag undrar givetvis vad vi nu ska göra. Tjejen säger att jag ska vänta och återkommer efter några minuter och säger att jag ska göra en ny beställning (beställning 3) på ett par till bakdäck. Detta gör jag och ytterligare 6000 kr dras från mitt konto.
20 oktober så har det dragits 6000 kr från mitt konto. Detta är beställning 1 som vaknat till liv igen. Pengarna hade ju som bekant återbetalats och beställning annulerats av dackonline.se. Jag ringer och frågar vad som hänt och får till svar att de ska maila huvudkontoret. Gäsp och stön!
21 oktober så ringer det på dörren och där står postgubben med beställning 2. Självklart tar jag emot däcken då jag har punktering. Jag ringer samtidigt och berättar vad som hänt och får till svar att jag inte ska ta emot beställning 3 när den kommer. Jag säger då att jag vill ha tillbaka mina pengar och får till svar att det får jag när däcken kommit tillbaka till dem. Jag säger då att jag tycker inte det är rätt att jag ska behöva få lida hur mycket som helst bara för att ni gjort fel flera gånger. Jag får då till svar att hon ska maila huvudkontoret och berätta detta.
Idag är det 3 november och jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. 6000 kr är på glid och jag kan inget göra då jag själv gjorde beställningen då jag blev tillsagd att göra så. Jag ringde även efter att jag vägrat ta emot beställning 3, som jag blev tillsagd att göra, och det gick att se på transportörens hemsida att de var på väg tillbaka till dem men det hjälper inte. Det enda jag får till svar är att det ska maila huvudlagret.
Gissa om jag är sjukt irriterad?!
Jag hoppas att jag kan sprida lite negativ publicitet över dackonline.se då de förtjänar detta. Jag har även yrkat att få en krona i kompensation för att få upprättelse men svaret jag fick var att de skulle mala huvudlagret.
Suck säger jag bara!
Idag 8 november så har jag fortfarande inte fått mina pengar. Jag har nu gjort en polisanmälan och startat ett ärende hos VISA samt Kronofogdemyndigheten.
Ursprungstråden finns här: http://www.zatzy.com/allmaent/380538-va … r-fel.html
Jag fick punktering på mitt ena bakdäck 8 oktober och beställde (beställning 1) fyra däck. Dackonline.se skickar alltid däcken parvis vilket gör att det blir två försändelser. Framdäcken skickas omgående men inget händer med bakdäcken. Jag ringer 12 oktober och frågar varför de inte skickat bakdäcken. Då får jag till svar att något tydligen hade hängt sig i systemet och att hon som jag pratar med ska maila huvudkontoret vilket ligger i Tyskland. Det är just detta som är problemet i historien att det enda de kan göra är att maila huvudkontoret. Det har ingen betydelse vilken tid på dygnet man ringer då jag blivit ombedd att ringa efter 17:00 vilket gör att man hamnar hos en kundtjänst i Tyskland.
Hur som helst så får jag ett mail 14 oktober att det gjorts en ny beställning (beställning 2) på ett par bakdäck. Denna beställning var gratis då jag redan betalat däcken via beställning 1. Däcken skickas och jag följer dem via transportörens hemsida och 16 oktober är de i Hamburg. När jag vaknar den 17 oktober så har jag fått ett mail där det står att orderna har blivit annulerad och att jag inte ska ta emot däcken när de kommer. Jag ringer då med en gång och säger att jag självklart vill ha däcken. I samband med detta så kollar jag mitt konto och då har pengarna för bakdäcken återbetalats (först reserverades de som brukligt och när däcken skickades så debiterades kontot). Hon jag pratar med skickar ett mail till huvudkontoret och säger att däcken skall till mig och inte returneras. Som vanligt så kan hon inte ringa utan endast maila huvudkontoret.
Dagen efter (18 oktober) så loggar jag in på transportörens hemsida och ser att däcken vänt från Hamburg ner till Lehrte vilket är åt fel håll. Jag ringer då och berättar detta och får till svar att de ska maila huvudlagret. Jag undrar givetvis vad vi nu ska göra. Tjejen säger att jag ska vänta och återkommer efter några minuter och säger att jag ska göra en ny beställning (beställning 3) på ett par till bakdäck. Detta gör jag och ytterligare 6000 kr dras från mitt konto.
20 oktober så har det dragits 6000 kr från mitt konto. Detta är beställning 1 som vaknat till liv igen. Pengarna hade ju som bekant återbetalats och beställning annulerats av dackonline.se. Jag ringer och frågar vad som hänt och får till svar att de ska maila huvudkontoret. Gäsp och stön!
21 oktober så ringer det på dörren och där står postgubben med beställning 2. Självklart tar jag emot däcken då jag har punktering. Jag ringer samtidigt och berättar vad som hänt och får till svar att jag inte ska ta emot beställning 3 när den kommer. Jag säger då att jag vill ha tillbaka mina pengar och får till svar att det får jag när däcken kommit tillbaka till dem. Jag säger då att jag tycker inte det är rätt att jag ska behöva få lida hur mycket som helst bara för att ni gjort fel flera gånger. Jag får då till svar att hon ska maila huvudkontoret och berätta detta.
Idag är det 3 november och jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. 6000 kr är på glid och jag kan inget göra då jag själv gjorde beställningen då jag blev tillsagd att göra så. Jag ringde även efter att jag vägrat ta emot beställning 3, som jag blev tillsagd att göra, och det gick att se på transportörens hemsida att de var på väg tillbaka till dem men det hjälper inte. Det enda jag får till svar är att det ska maila huvudlagret.
Gissa om jag är sjukt irriterad?!
Jag hoppas att jag kan sprida lite negativ publicitet över dackonline.se då de förtjänar detta. Jag har även yrkat att få en krona i kompensation för att få upprättelse men svaret jag fick var att de skulle mala huvudlagret.
Suck säger jag bara!
Idag 8 november så har jag fortfarande inte fått mina pengar. Jag har nu gjort en polisanmälan och startat ett ärende hos VISA samt Kronofogdemyndigheten.
Ursprungstråden finns här: http://www.zatzy.com/allmaent/380538-va … r-fel.html
Senast redigerat av Kleiv (8 november 2011)
0
0
0
0