8 november 2011
Trådstartare
God afton!
Såhär är läget: Jag har en Volvo 740 TurboIntercooler från 86 som jag har ägt i ca 3 månader. Allt har varit frid och fröjd förutom en trasig generator. Men nu förra veckan brakade helvettet löst... På väg hem från jobbet började den hoppa, hacka, dö, misstända, leva igen, harkla och ja you name it
Jag lyckades med nöd och näppe ta mig hem, men sen var det stopp.
När jag startar bilen nu så går den BRA och som vanligt, MEN i max 2 minuter. Sen börjar den hacka och hoppa och ha sig. Jag har kollat lite småsaker och provkört på gatan och det har slutat med att jag måste putta hem den=(
Låter jag den stå på tomgång så håller den sig just så pass vid liv, och gasar jag hackar och hoppar den, ibland lyckas jag varva upp den, ibland så dör den... VART ÄR FELET?
Jag är i desperat behov av den eftersom jag måste ta mig till och från jobbet/affären etc.
Jag har läst runt här lite och har hittat följande tips: Luftmassemätare, Tändstift, Styrbox(chippet), Kollat slangar kring turbon etc. Och ALLA dom alternativen har jag testat och bytt idag men ingen skillnad. Själv är man väl inte skarpaste skruvarn i lådan men littegrann kan man väl, så snälla garagare, hjälp, vad hade ni gjort?
*Vad kan det annars vara för fel? Bränslepump? Kondens i tanken? Kamremmen?
*Vad kan jag utesluta? I och med att den lever kall i 2-3 minuter, och lmm har jag testat osv.
*Kan man felsöka en sådan här bil på verkstad?
*ÖVRIGA KOMMENTARER, ALLT GODTAS!!
MVH Oskar
Senast redigerat av oggeyao (8 november 2011)