3356
Sök

Låt Jorden få pusta ut!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
2 februari 2007
GrebyAxel skrev:
Fy fan,,, tycker de e skrämmande att se att så många e så jävla naiva. "Ehh, naturlig process" I helvete heller....  Bra initiativ det här med att släcka ner, synd bara att så få visste om det.

Tur att det iaf finns två i denna tråd som förstår vad det handlar om.. men som sagt, ett bilforum är ett bilforum och kanske att många är för mycket bakåtsträvare.. tyvärr.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
2 februari 2007
Runn WS7 skrev:
Naturlig förändring av klimatet, lägg ner skrämselpropagandan...

Givetvis så tycker jag inte man ska förorena naturen och det ska vi givetvis förhindra, stäng kolkraftverken i Polen till att börja med, bygg mer kärnkraft.

Och låt den drivas av alkisar... eller vänta nu, alkisar får ju redan jobba där. Jojo, de är nog säkera och stabila dessa kärnkraftverk, särskilt när de är i händerna på den labila människan.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

179 Inlägg
2 februari 2007
Där gick en intressant dokumentär (vetenskapens värld om jag inte missminner) om klimatförändringar för typ ett halvår sen, där det bevisades att det var en naturlig process som   
inträffade ca vart 200k år.
Det var den magnetiska polerna som vandrade och skiftade polaritet, som dom bevisade genom temperaturhöjningar som dem såg i sediment (stavning?), gamla navigeringsloggar, osv... och de visade just att en polaritetsvägning var närstående.

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

FreddeK
2 februari 2007
För er alla som tror att dom där fem minuterna var till för att jorden skulle pusta ut kan jag bara säga att ni är tragiska! de handlade inte om det utan att ge människan en tankeställare om vad som sker med vår jord!

Ganska kul att läsa om folk i tråden som säger att dom bryr sig om miljön etc och sen brummar dom till affären med en v8 under huven...fantastisk brighta människor det finns! Eller så tar man ett plan några gånger om året till mallis eller någon annan ort för att få lite sol! också smart!

Ne jag själv bryr mig inte faktiskt så mycket...har köpt en liten bil för att spara in pengar på lång sikt, inte för att spara miljön...men nu gör jag två flugor i en smäll så det är ju bra! fast när bmwn kommer fram efter sin dvala så lär jag tanka minst en femhundring varje helg!

Jösses vad tråkigt vi skulle ha om vi inte hade bilar, båtar, moppar, datorer, televisionsapparater osv osv.

ne nu ska jag gå och runka lite så jag får upp värmen i lägenheten!

Sök