3987
Sök

Vilka hemsidor säljer turbo till Mazda 323 V6 -95?

Ordinary Life
5 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Tjennare har letat länge efter en sida som säljer turbo till 323 v6 men hittar inget, hoppas någon vet en bra sida.

Undrar även någon vet vad ett sådant här projekt kostar och om det är nödvädigt att ta ut hela motorn för att montera den.
Senast redigerat av AIsaksson (2 februari 2007)

Bi-Fuel
153 Inlägg
2 februari 2007
Har funderat lite på hur en turbokonvertering skulle gå till på en V6 då jag själv har de..  funkar de med bara en turbo? va ja vet så drivs den väl via grenröret typ..  blir de inte konstigt då om man bara kör en turbo?  smile

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

4 767 Inlägg
2 februari 2007
Du kan ha turbo på bara ena sidan ja, det fräckaste är ju med biturbo, dvs ett litet aggregat på varje sida big_smile

Men tex SAAB 9-5 3.0 V6 har en turbo som drivs av bara ena cylinderraden..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 februari 2007
DEn med SAABen var nåt jag verkligen visste, men är det moraliskt försvarnart att göra så?? tongue

Sätt en större turbo och dra ihop alla 6 cylindrar i en kollektor så går det med en laddare...

Erick skrev:
Du kan ha turbo på bara ena sidan ja, det fräckaste är ju med biturbo, dvs ett litet aggregat på varje sida big_smile

Men tex SAAB 9-5 3.0 V6 har en turbo som drivs av bara ena cylinderraden..

Sök