orginal filtret räcket gott och väl på din 9-5, man kan säga att när du trimmat så mycket att du måste byta kolvar då kan du byta till ett större/öppet filter. men om du är ute efter ett gutt ljud så är ju de en väg, de är ju ett gutt ljud när man matar fullt spjäll och hör turbon. men annars kan du byta till disel snorkel om du inte redan tänkt på de. jag kör med öppet på min 9000 men tänk på att det ska oljas med jämmna mellanrum, men funderar på ett torrfilter faktiskt.
MVH embe
har du nån aning om Bmc F1 filter är torrfilter ? ägaren innan fick med det när han köpte avgassystemet så jag har ingen aning
Aldrig oljat filter på bilar som har LMM så säger jag. Å dom enda öppna filtrena jag vet om som inte e oljade e AEM´s Dryflow
okej då ska jag inte olja mitt , bra att du sa det för ska snart göra rent det
Om du har ett filter som ska vara oljat så måste det oljas för å rena.
Om du nu inte har möjlighet att köpa ett filter som inte skall ha olja på sig eller montera ett original filter så måste du olja det filtret du har. MEN OLJA DET INTE FÖR MKT å passa på å rensa LMM med jämna mellanrum. CRC har spray speciellt till detta. Men funkar förmodligen med Brakeclean också
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Svar negativt, 9-3 t7 har en alutop det har inte 9-5
T.o.m SAAB 99 har aluminiumtopp.....
What en SAAB utan alutopp ??? Finns inte en enda SAAB motor som inte har det jue..
Å nej varken Triumph motorn i dom tidiga SAAB 99orna eller V4an e SAAB motorer
Jag kanske var lite otydlig....men jag tar om det T.o.m SAAB 99 har aluminiumtopp.....och 9-5 har alutopp den oxo!!
Och för att svara TS om öppet filter är bra eller anus på en 9-5 så får det bli ANUS p.g.a den dåliga placeringen. Placeringen ändras inte oavsett filtermärke eller filtertyp.
What en SAAB utan alutopp ??? Finns inte en enda SAAB motor som inte har det jue..
Å nej varken Triumph motorn i dom tidiga SAAB 99orna eller V4an e SAAB motorer
Jag kanske var lite otydlig....men jag tar om det T.o.m SAAB 99 har aluminiumtopp.....och 9-5 har alutopp den oxo!!
Och för att svara TS om öppet filter är bra eller anus på en 9-5 så får det bli ANUS p.g.a den dåliga placeringen. Placeringen ändras inte oavsett filtermärke eller filtertyp.
Är de inte bara att bygga om placeringen då??? Ser jag som självklart och sunt förnuft om man ska inhandla öppet filter till sin saab.. Jag har haft öppet filter på flera av mina saabar och på ng 900 hade jag luft "slang" och avskärmnings plåt inte optimalt men bättre i alla fall.. I min 9000 aero hade jag filtret i innerskärmen...
Dessa bilar var då moddad ifrån original, upp till 300hk ca Anser att på original saab turbo är de bort kastat...
Som nu på min 9-3 ss aero har jag inte öppet filter.. Ser de som onödigt bara...
What en SAAB utan alutopp ??? Finns inte en enda SAAB motor som inte har det jue..
Å nej varken Triumph motorn i dom tidiga SAAB 99orna eller V4an e SAAB motorer
Jag kanske var lite otydlig....men jag tar om det T.o.m SAAB 99 har aluminiumtopp.....och 9-5 har alutopp den oxo!!
Och för att svara TS om öppet filter är bra eller anus på en 9-5 så får det bli ANUS p.g.a den dåliga placeringen. Placeringen ändras inte oavsett filtermärke eller filtertyp.
Svaret var menat till Kamulen som tydligen e grymt ute å cycklar..
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash