2546
Sök

Angående insprutning

88 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#1
jag kan inet bestämma mig så behöver hjälp, jag ska beskriva mina framtids planer om bilen och lite info
244 Turbo med en B230ET motor ( en äldre som har k-jetronic)
B230n skall trimmas under ett års tid. men först innan jag börjar trimma så behöver jag ett elektroniskt insprut. Vad är bäst i så fall? antingen köra med något megasquirt, eller att konvertera till LH 2.4 eller något sånt?
den har orginal 182 hk siktar mot 250/300 hk.
Är jävulskt kluven när det gäller just insprutet nu

Jag vill besiktiga bilen innan jag river ner motorn, och vill att den skall besiktigas med nytt insprut.

tack


Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
22 november 2011
#2
Hur långt sträcker sig din kompetens ?

Känner du dig redo att gå på MS ?

Lättast i ditt fall borde kanske vara att börja med LH å förstå grunderna och få en del kött på benen. smile

Mvh


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 november 2011
#3
jag röstar för lh2,4 du kan plocka ut över 500hk med det, så nått megasquirt behövs inte

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

88 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#4
jag menar, har ju hjälp av ett forum, där dom själva har konverterat liknande motorer, det är bara att jag måste mappa om den efter trimmningen o då ryker yttligare 4 papp liksom, med LH 2.4 så brukar det ju vara inställt på orginal?


88 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#5
LH 2,4 sitter ju i orginal bilar, och om man hittar en orginal 240 på skroten så är det bara att plocka allt, besktiga, sedan riva ner hela skiten och efter att motorn är i igen mappa o sen besiktiga den igen


Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
22 november 2011
#6
Jag personligen är inget " Fan" av Lh, ska själv byta ut de i sleepern.
Visst de funkar bra, men långt ifrån optimalt ur personlig synpunkt.

Gillar att själv ha full kontroll vad som försigår. Är rätt så begränsad om man inte har en Ostrich emulator och en chipbrännare tyvär. 
Eller har någon som redan har det och live mappar LH och sen bränner.

Men plånbok,kunnande å tycke påverkar självklart allt. smile

Mvh


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 november 2011
#7
Robhansson skrev:
LH 2,4 sitter ju i orginal bilar, och om man hittar en orginal 240 på skroten så är det bara att plocka allt, besktiga, sedan riva ner hela skiten och efter att motorn är i igen mappa o sen besiktiga den igen

va????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök