3714
Sök

Oljud vid inbromsning volvo 940

3 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
Jag har en Volvo 940 -96 som låter illa när jag bromsar vid låg hastighet.

Det är svårt att beskriva ljudet, men det låter ungefär som att det är stål mot stål som skrapar mot varandra. det kommer från framvagnen någonstans.

Min första tanke var att bromsbeläggen var slut, men åtminstone de yttre främre ser helt ok ut. Om bara bultarna till bromsoken släpper så ska jag kolla de inre också. Det konstiga är ljudet bara dyker upp vid låga hastigheter ( ca 10 km/h).

någon som har något tips eller förslag på vad jag ska undersöka?

Reparatör
630 Inlägg
3 februari 2007
zetaq skrev:
Jag har en Volvo 940 -96 som låter illa när jag bromsar vid låg hastighet.

Det är svårt att beskriva ljudet, men det låter ungefär som att det är stål mot stål som skrapar mot varandra. det kommer från framvagnen någonstans.

Min första tanke var att bromsbeläggen var slut, men åtminstone de yttre främre ser helt ok ut. Om bara bultarna till bromsoken släpper så ska jag kolla de inre också. Det konstiga är ljudet bara dyker upp vid låga hastigheter ( ca 10 km/h).

någon som har något tips eller förslag på vad jag ska undersöka?

troligtvis gubbkörd bil smile så beläggen glasats . Med det går fint att kolla inner beläggen utan att lossa några bultar till oket .

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 februari 2007
Hej, det kan även vara en sten som satt sig mellan skölden och skivan, har haft inne ett antal bilar som beställt nya bromsar men det var bara en sten...

Sök