2862
Sök

Dioder, instrument, volvo 850 -95

35 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
Hejsan!

Har suttit i timmar och letat efter svar om vilken sockel jag ska köpa för att få blått ljus i min volvo 850 T5-r -95

Mätarhuset är färdigt men jag behöver dioder till ECC och knappar (färddator osv).

Finns säkert många trådar men jag hittar verkligen inte. Tack för svar!

///Rubrik redigerad. Moderator

13 Inlägg
22 november 2011
mekonomen i stan har dom;) Hör av dig när du är i stan så kan jag visa dig:)

88 Inlägg
22 november 2011
Bläddra runt lite på denna sidan så har jag för mig att det står. http://www.bildioder.se/

164 Inlägg
22 november 2011
Du behöver 4 st W5W/T10 för instrumenthuset, sen behöver du ett par små T5 dioder för klocka, färddator etc i instrument huset (Men det var redan klart sa du va). I ECC är det 4 st NEO4 långa som gäller. I knapparna är det en blanding av NEO4 korta och långa.
Senast redigerat av Rake (22 november 2011)

Forummoderator
26 363 Inlägg
23 november 2011
Rake skrev:
Du behöver 4 st W5W/T10 för instrumenthuset, sen behöver du ett par små T5 dioder för klocka, färddator etc i instrument huset (Men det var redan klart sa du va). I ECC är det 4 st NEO4 långa som gäller. I knapparna är det en blanding av NEO4 korta och långa.

Gäller detta även V70:ins - första modellen -  ECC?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

35 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
ferm-91 skrev:
mekonomen i stan har dom;) Hör av dig när du är i stan så kan jag visa dig:)

Grymt! skicka ditt nuvarande nr i pm big_smile

35 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Rake skrev:

japp instrumenthuset och färddatorn är klar. Jag hörde med mekonomen vad menar du med långa och korta? De hade bara en längd.. Sen undrar jag om man även kan byta i fönsterknapparna har hört att de måste lödas där?

164 Inlägg
24 november 2011
AirOne skrev:
Rake skrev:

Gäller detta även V70:ins - första modellen -  ECC?

Ajjemen!

SImpedimp skrev:
Rake skrev:

japp instrumenthuset och färddatorn är klar. Jag hörde med mekonomen vad menar du med långa och korta? De hade bara en längd.. Sen undrar jag om man även kan byta i fönsterknapparna har hört att de måste lödas där?

Vanliga är de korta, du bör ha långa i ECC annars så kommer det inte lysa bra alls för de ska förbi små hål längre fram, så om du har korta så kommer det inte lysa framför kanten där.
http://www.diodhuset.se/1/sv/diod-led-l … grp-s1/279
Där har du långa, knepigt att det står att de passar i just 850 utan ECC, de passa i min S70 med ECC iallafall (Dock är jag inte riktigt nöjd med just dom från denna sida, de lös lite svagt för att lysa upp ECCn fullt ut) och dessa: http://www.diodhuset.se/1/sv/diod-led-l … grp-s1/279 de passa helt enkelt inte, det va NEO4 som passa, inte NEO3 som de påstår ska passa i S70 (Kan va de du ska ha dock). Antar att du måste löda dom fönsterknapparna, så är det på S70 iallafall. Fippla ur knapparna så ser du, sen är det bara mäta på dom hur många volt dom går på och köpa nya dioder med eventuellt motstånd, finns sidor som du kan få hjälp med att räkna ut ett passande motstånd på.
Senast redigerat av Rake (24 november 2011)

Sök