3554
Sök

Universal katalysator (montering)

2 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Hej! Jag ska montera en universal katalysator (troligtvis från Magnaflow). Min vänster katalysatorn har gått sönder och en ny OEM kostar 14.000 sek. Om allt går bra med universal katalysatorn jag planerar byta även den som ligger på höger sida.

Min fråga: rekommenderar ni någon verkstad/mekanik i Skåne eller Blekinge som har erfarenhet med att bygga nytt system baserat på gamla rör och ny univ. katalysator (med andra ord atta skära bort gamla katalysatorn, svetsa/koppla den nya och sätta tillbaka labdasonderna)?

Tack!

2 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
Ingen?!?

32 Inlägg
25 november 2011
kör två raka rör istället

Speed Freak
258 Inlägg
25 november 2011
andreasvafan skrev:

Jo, det kommer ju bilprovningen verkligen uppskatta?

Annars så är ingreppet inte speciellt avancerat. Det ska vilken bilverkstad som helst klara av. Om du har nån bekant som jobbar på bilverkstad så är det bara ge honom en påse bulla och en slant under bordet så ska det inte vara några problem.

32 Inlägg
25 november 2011
FreakY skrev:
andreasvafan skrev:

Jo, det kommer ju bilprovningen verkligen uppskatta?

Annars så är ingreppet inte speciellt avancerat. Det ska vilken bilverkstad som helst klara av. Om du har nån bekant som jobbar på bilverkstad så är det bara ge honom en påse bulla och en slant under bordet så ska det inte vara några problem.

japp

Sök