3048
Sök

Behöver själv Ang. öppen dump, för det låter som den dumpar ut ur luftfiltret, ska de göra så ?

94 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
#1
som rubriken lyder..
Jag har monterat på en öppen dump, och kopplat bort original dumpen.
Men när jag gasar upp den i garaget och lyssar låter det som att den dumpar hur luftfilter, ska de bli så eller vad är det för fel isf ?
Dumpen är en biltemas grej.. (0.8-1.2 bar) och jag laddar ca 1.0bar

Volvo ska de va, annars får det va !

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 november 2011
#2
Låter som att den är för hårt ställd.
Men tänk på att det inte blir samma tryck när du står och torrgasar som när du faktiskt kör.
Så kör en sväng och kolla om det fortfarande pyser ur filtret.
Då får du nog lätta på skruven lite

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

94 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
#3
LeafBox skrev:
Låter som att den är för hårt ställd.
Men tänk på att det inte blir samma tryck när du står och torrgasar som när du faktiskt kör.
Så kör en sväng och kolla om det fortfarande pyser ur filtret.
Då får du nog lätta på skruven lite

kör på lättaste nu, och det låter likadant som när jag kör som när jag torrgasar, lika så när jag är på hårdaste..

Volvo ska de va, annars får det va !

7 274 Inlägg
25 november 2011
#4
Som jag skrev i din andra tråd så behöver man ibland justera fjädern innuti också...
Sen får du inte upp laddtryck genom att torrgasa. Kör en runda och kolla om det fungerar.


94 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
#5
Brains skrev:
Som jag skrev i din andra tråd så behöver man ibland justera fjädern innuti också...
Sen får du inte upp laddtryck genom att torrgasa. Kör en runda och kolla om det fungerar.

men vad händer om den inte fungerar, då kommer ju allt laddtryck skjutas tillbaka på turbon ?

Volvo ska de va, annars får det va !

7 274 Inlägg
25 november 2011
#6
Boobby skrev:
Brains skrev:
Som jag skrev i din andra tråd så behöver man ibland justera fjädern innuti också...
Sen får du inte upp laddtryck genom att torrgasa. Kör en runda och kolla om det fungerar.

men vad händer om den inte fungerar, då kommer ju allt laddtryck skjutas tillbaka på turbon ?

Ja och då får du sänka fjädertrycket i dumpen.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 november 2011
#7
Boobby skrev:
Brains skrev:
Som jag skrev i din andra tråd så behöver man ibland justera fjädern innuti också...
Sen får du inte upp laddtryck genom att torrgasa. Kör en runda och kolla om det fungerar.

men vad händer om den inte fungerar, då kommer ju allt laddtryck skjutas tillbaka på turbon ?

Den kommer inte explodera pga en testrunda wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

181 Inlägg
25 november 2011
#8
kan rekomendera dej att flytta lmm'en till precis innan nippeln till tomgångsmotorn, annars har du ingen tomgång efter den dumpat..

Och ja de funkar, flyttade min för någon vecka sen smile



Sök