2815
Sök

Jorda grön kabel till dubbel din

8 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
hej, har kopplat in en dubbel din i min bmw 328 -e46a och har en fråga, den gröna kablen man ska jorda så man kan kolla dvd när bilen har parkeringsbromsen i, finns det något sätt att jorda den så att man kan kolla film hela tiden, förklara gärna hur

3 187 Inlägg
27 november 2011
Cire427 skrev:
hej, har kopplat in en dubbel din i min bmw 328 -e46a och har en fråga, den gröna kablen man ska jorda så man kan kolla dvd när bilen har parkeringsbromsen i, finns det något sätt att jorda den så att man kan kolla film hela tiden, förklara gärna hur

det är bara att jorda den så fungerar det hela tiden (dock kan du inte jorda den i handbromsen). anledningen till att du ska jorda den i handbromsen är för att du inte ska kunna kolla om inte har handbromsen är i.

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
Cire427 skrev:

det är bara att jorda den så fungerar det hela tiden (dock kan du inte jorda den i handbromsen). anledningen till att du ska jorda den i handbromsen är för att du inte ska kunna kolla om inte har handbromsen är i.

nej jag har kopplat den till sladden till handbromsen och den funkar bara att kolla dvd när handbromsen e i, borde gå att koppla till någon plussladd , tex 12v uttaget ?

3 187 Inlägg
28 november 2011
Cire427 skrev:
big-jepp skrev:
Cire427 skrev:

nej jag har kopplat den till sladden till handbromsen och den funkar bara att kolla dvd när handbromsen e i, borde gå att koppla till någon plussladd , tex 12v uttaget ?

som jag skrev... du ska INTE koppla den till handbromsen.. utan jorda kabeln i någon annan stanns i bilen.. t.ex. där din stereo är jordad.

den kabeln ska inte ha + matning utan jord..

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
Cire427 skrev:
big-jepp skrev:

som jag skrev... du ska INTE koppla den till handbromsen.. utan jorda kabeln i någon annan stanns i bilen.. t.ex. där din stereo är jordad.

jaja får prova mig fram, tack för tipset iafl smile

3 187 Inlägg
28 november 2011
Cire427 skrev:
big-jepp skrev:
Cire427 skrev:

det kan inte bli fel om du bara jordar kabeln, men du ska inte jorda den i handbromsen för då fungerar den bara när du har den i.

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
Cire427 skrev:
big-jepp skrev:

det kan inte bli fel om du bara jordar kabeln, men du ska inte jorda den i handbromsen för då fungerar den bara när du har den i.

jag vet, jag har den så nu och enligt tillverkaren så ska det vara så, men vill kunna kolla när jag kör så jag kopplar den i något annat sen

3 187 Inlägg
28 november 2011
Cire427 skrev:
big-jepp skrev:
Cire427 skrev:

jag vet, jag har den så nu och enligt tillverkaren så ska det vara så, men vill kunna kolla när jag kör så jag kopplar den i något annat sen

ja enligt tillverkaren så ska det vara så, ren säkerhets synpunkt. (lätt att man konsentrerar sig lite för mycket på skärmen när man kör)

376 Inlägg
28 november 2011
Bara skarva ihop den med jorden till stereon. Det är väl den svarta?

Men jag kan säga att det är livsfarligt!
Den där jävla Shakira har nästan fått mig i diket mer än en gång.. hmm
Senast redigerat av Simon76 (28 november 2011)

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Simon76 skrev:
Bara skarva ihop den med jorden till stereon. Det är väl den svarta?

jag har ingen koll, det jag vill veta, säkert vilken kabel man ska koppla till, men det låter som det kan vara en bra lösning

376 Inlägg
28 november 2011
Exakt vilken spelare har du? Så får jag se om det går att hitta manualen på nätet..

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Simon76 skrev:
Exakt vilken spelare har du? Så får jag se om det går att hitta manualen på nätet..

avh-2300 om jag inte är helt ute och cyklar

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Då är svart kabel jord i stereons medföljande kablage om det är en Pioneer.

funakr det att koppla den gröna sladden till den svarta då så kommer man kunna kolla dvd hela tiden ?

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Jao.....
Cire427 skrev:
Swedenrockers skrev:
Då är svart kabel jord i stereons medföljande kablage om det är en Pioneer.

funakr det att koppla den gröna sladden till den svarta då så kommer man kunna kolla dvd hela tiden ?

tack så mkt, smile

Sök