Nu fick jag en riktigt galen idé! Köra sin bil på vätgas och bensin!
Nu kommer vissa med säkert "Nää det fungerar inte", "Det kommer dra mer kraft från generatorn" eller "motorn tål det inte".
Men jag tänkte ha bilen som en liten hybrid. Jag tänker inte ha vätgas i gasflaskor under tryck. Då kan det riktigt smälla. Jag tänkte att om man hade en bränslecell som levererar mycket gas per sekund. Dom är mycket enkla att göra.
Det enda man behöver är vatten och massa rostfria plattor eller kol.
Sett många filmer på youtube där det bara "kokas" i cellpaketerna och dom använder även 12V. Det krävs ca 1.5 för att molekylerna ska dela på sig.
Nu!
Vi säger att jag har en vanlig bensinbil med insprut. Sen har jag ett kärl i bagaget som rymmer mycket vatten ca 5 liter ska väll räcka väl. Strömmen som drivs kommer ifrån en till generator som är monterad. Alltså två generatorer.
Först så tänkte jag ha generatorn som en turbo, att den drivs att motorns utsläpp, men det var jag osäker på om det skulle gå. Hur som helst så har jag plats för en generator till.
Slangar ska gå från kärl till insuget på motorn. Desto mer jag gasar så varvar bilen, desto mer ström kommer till kärlet.
Då undrar jag: Behöver jag gasa mindre (bensin) om jag gör så här om jag kör 90km/h om man jämför med förut? Det blir lite extra så den får ju extra hjälp.
Sen så kräver det inte mycket ström från generatorn till kärlet.