2345
Sök

Golf VR6 som klipper allt!!! DÖR!!!

5 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#1
Hej!!

Bilen: Golf VR6 2.9l, syncro årsmodell -96.
Den har gått ca: 250k och är helt orginal...

Problem: Dör helt plötsligt som om man skulle vrida av tändningen.. Sker oregelbundet... Men den som låser sig vid 2000 rpm och tvärdör... Det har bara hänt när den är varm...

Motorstyrdon, vevaxelgivare och styrdons-relä är bytta och har samma problem ännu.. Funderar på om det kan ha ngt med bränslepumpen eller relät till pumpen att göra...

Det sjuka är att det visar inga felkoder alls.. Har pratat runt lite med andra mekaniker och man funderat om det är ngt Jordningsfel eller batterikabelhaveri... Men det ska tydligen ge utslag och visa felkoder...

Är ganska låst... Skulle uppskatta lite hjälp smile
MVH Andreas

Kokar ris
923 Inlägg
28 november 2011
#2
pluspolen på batteriet jordar mot kaross (motorhuv?) och dödar bilen? lätt att kolla batteriet och dess kablar. att det skulle ge felkoder tvivlar jag på.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

5 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#3
men borde det inte ske direkt om det tar i hela tiden?

Kokar ris
923 Inlägg
28 november 2011
#4
batteriet sitter inte fast? du ska bara veta hur svårt det är att meka på distans.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

5 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#5
Hade den och stå på tomgång med huven uppe då det hände... dog ändå... kan eventuellt vara strömkabeln till slutsteget som ligger ikläm ngnstans.... och jordar på det viset...

5 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#6
Förstår att det är svårt att meka på distans XD men det är bra med respons för du har jag fler ideér att bolla med wink

Kokar ris
923 Inlägg
28 november 2011
#7
jo fast om kabeln till slutsteg jordar så går ju säkringen till den, däremot om batteriets pluspol jordar direkt mot metall så blir det mer knas än så.

har du kollat om du har några felkoder för övrigt? motorlampan behöver inte vara tänd.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

2 656 Inlägg
28 november 2011
#8
nått tjal med coilpacken ?


Forummoderator
18 011 Inlägg
28 november 2011
#9
har du tändspole på bilen? Den brukar ge upp när den blir varm. Kolla även alla kopplingar som har med tändsystemet att göra. Stålborste...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
28 november 2011
#10
inget med coilpack om du har det ? sprucken eller nåt sånt


5 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
#11
coilpacken skulle det kunna vara!!! ska kolla upp det!!


Sök