2414
Sök

Saab 9-3 2.0T 99a, Skakar i hela bilen när jag gasar.Ps, tror motorn sitter löst :(

14 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Tjena!

Har en saab 9-3 2-0T 99a. När jag gasar så skakar det i hela bilen, som om det skulle vara något däck som var löst. Har kollat men ser inget konstigt.

Senare så provade jag o farsan att kolla om motorn rörde sig när man gasa och hade handbromsen i och körde lite lätt fram. Då såg vi att motorn liksom åkte bak haha. så då är frågan, kan det vara något motor fäste eller något, är inte expert med motorer så om någon här har haft samma problem eller vet något snälla svara.

Mvh Alex
Senast redigerat av gorran2009 (29 november 2011)

7 274 Inlägg
29 november 2011
Inte ovanligt att motorfästen blir lite trötta med åren.
Sitter en bakom motorn, en på växellådan och en på högersidan.

Sen att den skakar när du gasar kan vara en inre drivknut som är taskig. Eller att lagret in i diffen börjar bli dålig.
Det är bara att känna lite i drivlinan och se om det glappar någonstans.

14 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Aa för ägaren innan hade lämnat in den för renovering av växellåda så dom kanske missat en bult elr något annat.

Är det här stora problem ? xD

7 274 Inlägg
29 november 2011
Skakningarna lär nog kunna slita ut en del grejer iaf.
Motorfästena är inga större svårigheter att byta.

309 Inlägg
29 november 2011
inte så att det är sänkt? vissa av saabarna vill ha någon slags konsoll till motorkudden/fästet när man gör det för att inte få problem

Läser och släcker felkoder. pm för info

14 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Om bilen är sänkt menar du ?
Senast redigerat av gorran2009 (29 november 2011)

309 Inlägg
29 november 2011
den är skulle det stå. ja hela bilen

Läser och släcker felkoder. pm för info

14 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Haha aha ;P. nae den är inte sänkt tongue. Sjukt rädd vart jag när motorn reste sig yikes.

14 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
Tror ja vet vad det är nu :smile. När jag känner på vänster fram däck så glappar det men inte på höger. Kan det vara lagren som är slut ?

Sök