2753
Sök

Bmw 320D 2004 problem med start

63 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
Hejsan!

Jag behöver all hjälp jag kan få med min systers bmw 320 diesel årsmodell 2004.Den var precis in på verkstad pga. att bränslepumpen gick slut.Då byttes även bränslefiltret och backventilen.Men nu har den börjat bete sig välldigt konsitgt.Ibland startar den hur fint som helst men ibland ger den inte ett liv ifrån sig fast man vevar länge på startmotorn.Då märkte jag de igår kväll när den inte starta precis när den kommit hem från verkstaden att om man tar ur minuspolen på batteriet en liten stund och lägger i den igen då startar den hur snällt som helst.helskummt tycker jag.Sen när hon skulle köra hem den igår så mitt i allt så tvärdog den på vägen och var stendöd igen.bara veva runt på startmotorn utan något liv alls.så var jag och tog ur batteriet en stund och la i de igen och då starta den och fick fint.Imorse när hon skulle ha den på jobb starta den inte heller

Jag har två saker jag funderat på vad de kan vara.Antingen bränslepumpsreläet eller att de är nånting att den lägger i nån startspärr och därför startar den där man tagit ur batteriet en stund.

Jag har även grejer så jag kan kolla felkoder på den och ska kolla de ikväll.

Tacksam för svar!

Mvh:Jonte

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 december 2011
Din syster, lämnat hon bilen på en BMW verkstad eller en vanligt vem som helst verkstad?
Ha för mig att när man koppla bort batteri och koppla på den igen måste man nollställa koder i databox, ofta vem som helst verkstäder inte kan göra det.
Jag tycker att din syster ska tillbaka till verkstad och överklaga innan du själv gör någonting, det finns garanti för det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

63 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
De var ingen speciell bmw verkstad utan en vanlig verkstad.och kolla felkoder på den igår när den gick hur bra som helst och då visa de inga felkoder.men tänkte att jag ska koppla in datorn i den ikväll och kolla igen.är som om de ligger i nån startspärr.tycker de är helskummt som sagt att den startar när man tagit i och ur batteriet på den.Märkte även när vi var och testa den igår kväll så gasa jag ur den lite mera och då börja lampan lysa som har att göra med glödstiftena lysa.sen när man stängde av och sen starta igen så lyste den ej mera.

Sök