3024
Sök

Volvo 855 t5 små problem läs ge svar snälla AKUT

Volvo 4 life
347 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
Jag tänkte köpa en t5  som är  lite  lätt sliten.

Till problemet nu
Trycker ut kompression i kylsystemet, toppackning bytt men felet kvarstår.

Vad kan var fel å  vad kan hända med bilen om detta är felet på den? 

Tacksam för snabba svar om detta inte köpt bilen ännu vill vet  första  vad som man måste åtgärda för detta ska sluta

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 december 2011
volvocola skrev:

Till problemet nu

Tacksam för snabba svar om detta inte köpt bilen ännu vill vet  första  vad som man måste åtgärda för detta ska sluta

Vet inte hur vanligt de är på Volvo motorer, men om packningen är bytt och det är korrekt gjort så verkar det vara spricka i toppen eller blocket.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Volvo 4 life
347 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
volvocola skrev:

Till problemet nu

Vet inte hur vanligt de är på Volvo motorer, men om packningen är bytt och det är korrekt gjort så verkar det vara spricka i toppen eller blocket.

okej låter inge vidare de då...
Jag som sj oxå funderat på  om de kan vara fel gjort elr  en spricka någon stanns.
Låter som man ska  låta den bilen vara å  titta efter något annat då smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
2 december 2011
Den har säkert kokat annars, då slår sig toppen och packningaytan blir skev. Då tätar inte packningen för fem öre, och en riktplaning krävs för att få den slät igen.

511 Inlägg
2 december 2011
Man planar ALLTID toppen efter att topplockspackning gått. Så tipset är,kika efter en annan bil eller pruta kostnaden för att utföra detta arbete.smile

My car Brings Me Women

Volvo 4 life
347 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
Dotzie skrev:
Man planar ALLTID toppen efter att topplockspackning gått. Så tipset är,kika efter en annan bil eller pruta kostnaden för att utföra detta arbete.smile

Tack men de blir nog söka efter  en annan bil istället  jag orkar inte med andras klant arbeten hehe

Volvo 4 life
347 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Den har säkert kokat annars, då slår sig toppen och packningaytan blir skev. Då tätar inte packningen för fem öre, och en riktplaning krävs för att få den slät igen.

Exakt de  vet nästan alla  att man ska fixa medans man byter packningen

126 Inlägg
3 december 2011
bara strunta i den bilen om du inte vill börja skruva direkt. som tidigare nämnts så är det garanterat spricka i toppen eller så är den en aning skev. om du inte kan få den för ett skämtpris och inte kan skruva själv så bör du inte köpa den. går åt många lappar att lämna in den på verskstad för åtgärd.

1 813 Inlägg
3 december 2011
inte så dyrt å fixa om man kan det mesta själv. har nyss gjort detta på en 850 GLT ny toppackning plus en nybeg top monterad höl i 70 mil så fick bilen i inbyte å har nyss gjort ve den smile ska bara byta kylet oxå sen in för besiktning big_smile toppen kostade 1000kr å plana å packningen gick nog på 500 på volvo om ja inte miss miner mig helt . sen nya bultar i toppen tror ja lagt max 3000kr på allt som behövs å några timmar i garaget än så länge tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Pedal To The Metal
750 Inlägg
4 december 2011
dj_padde skrev:
inte så dyrt å fixa om man kan det mesta själv. har nyss gjort detta på en 850 GLT ny toppackning plus en nybeg top monterad höl i 70 mil så fick bilen i inbyte å har nyss gjort ve den smile ska bara byta kylet oxå sen in för besiktning big_smile toppen kostade 1000kr å plana å packningen gick nog på 500 på volvo om ja inte miss miner mig helt . sen nya bultar i toppen tror ja lagt max 3000kr på allt som behövs å några timmar i garaget än så länge tongue

Det  är ju sant inte så dyrt att plana av ytan.. MEn om det är en sån "klant" som mekat. Vem vet mer vad han varit på?

Walk away from it !!!

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Volvo 4 life
347 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
Revotech skrev:
dj_padde skrev:

Det  är ju sant inte så dyrt att plana av ytan.. MEn om det är en sån "klant" som mekat. Vem vet mer vad han varit på?

Walk away from it !!!

Jag gjorde  de oxå  köpte mig en bmw istället

Pedal To The Metal
750 Inlägg
4 december 2011
volvocola skrev:
Revotech skrev:
dj_padde skrev:

Walk away from it !!!

Jag gjorde  de oxå  köpte mig en bmw istället

Godt !

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Sök