3924
Sök

Jeep Grand Cherokee 1997 V8 5.2L startproblem?

9 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Hej! Vi har införskaffat en bil, precis som rubriken, men den vägrar starta. Bilen tänder, men så fort larmets lampa blinkar, dör den.
Då detta är en begagnad bil, saknar vi den "trådlösa nyckeln" och kan därav orsaka lite problem med larmet.
Vi har försökt att kapa den lila kabeln med gul rand ifrån förardörren och sedan jordat den, som jag har läst, ska funka. Men utan lycka.
Antagligen går startspärren in med hjälp av larmet och bryter bränsle tillförseln, tror jag.
Har någon något tips hur man kringgår detta, eller var larmdosan kan sitta så vi kan plocka ur den.

Tack på förhand!

Forummoderator
17 996 Inlägg
25 oktober 2011
Ringer ni Jeephandlaren kan det troligen fixas fram en ny fjärrnyckel. Kapa kablar ska unvikas då bilens centraldator PCM inte gillar sånt. Googla jeep och PCM!

Jag har inte en aning om var bensinpumpen sitter men kan vara värt att höra/mäta om den går. Larm brukar i allmänhet slå av bränsletillförsel som du mycket riktigt själv påpekar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

440 Inlägg
25 oktober 2011
Har du följt denna tråden? : http://www.jeepforum.com/forum/f13/how- … zj-483020/

Gör så att du kopplar ur batteriet i 50 sekunder och jorda därefter den lila sladden. Då borde startspärren vara ur funktion och du kan koppla förbi larmet, kanske fungerar!

PS, köpte ni bilen i sådant skick?
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

9 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
Hej! ja, den är köpt i detta skicket. Troligen för de förra ägarna tog slut på batteriet i trådlösa nyckeln sedan gjorde av med den. Hmm, ska försöka med att följa upp den länken. Hoppas på resultat!

9 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
Ingen resultat! tack ändå!

Sök