3488
Sök

745 turbo 90a defa larm

54 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
jag har ett defa larm på min 745a som krånglar och jag är helt nybörjare på el, jag misstänker att jag har en startspärr som gör att det bara klickar ibland, drog då direkt ström från batteriet in i bilen till en kontakt och ut till startmotorn direkt men det klickar bara ändå, det går att springa igång bilen, har även bytat startmotor och motorrelä men inget av det hjälpte..tacksam för hjälp???

Forummoderator
18 044 Inlägg
3 december 2011
H3llmik3 skrev:
jag har ett defa larm på min 745a som krånglar och jag är helt nybörjare på el, jag misstänker att jag har en startspärr som gör att det bara klickar ibland, drog då direkt ström från batteriet in i bilen till en kontakt och ut till startmotorn direkt men det klickar bara ändå, det går att springa igång bilen, har även bytat startmotor och motorrelä men inget av det hjälpte..tacksam för hjälp???

Har du startspärr klickar det inte.

1. Tändningslås.
2. Anslutningar batteri
3. Jordfel

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Nattarbetare
137 Inlägg
3 december 2011
Hur väl laddat är batteriet?, går bilen som den ska i övrigt när den har puttats igång?

54 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Volvo_Peppe skrev:
Hur väl laddat är batteriet?, går bilen som den ska i övrigt när den har puttats igång?

ja då den går precis som vanligt när man puttar igång den, skumt?

54 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
H3llmik3 skrev:

Har du startspärr klickar det inte.

1. Tändningslås.
2. Anslutningar batteri
3. Jordfel

skall ta ner startmotorn och testa om den går när jag har den på golvet, går den då är det kanske fel på start kransen på lådan funderar jag på??

7 275 Inlägg
3 december 2011
Kolla hur jordflätan till motorn ser ut.
Kolla även matarkabeln till startmotorn.

Dör all el i bilen när den bara klickar?

54 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Kolla hur jordflätan till motorn ser ut.
Kolla även matarkabeln till startmotorn.

Dör all el i bilen när den bara klickar?

japp allt dör, fläkt,lampor allt.....fattar inget

Sök