3486
Sök

Problem med Stereon.

406 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
Hej har en Fiat marea 98a.

Har ett riktigt irriterande problem med stereon. När jag sätter på tändningen och väljer att spela en låt och sedan startar motorn så nollställs hela skiten och den börjar om från låt 1. Testade att slänga i en annan stereo och där fortsätter den låten som vanligt men när jag sedan stänger av bilen och väntar 10 sec så har den nollställt den andra enheten med tom alla inställning.. Alla kablar är dragna som dom ska då jag har en adapter som är anpassas efter bilen..

På den första enheten har jag en röd lampa som lyser 24/7 så den får ju minnesström.

Så vad kan problemet vara? Finns det någon billig stereo med inbyggt batteri/minne så att den kommer ihåg vart den var samt inställningarna och allt ifall strömmen bryts?

MvH Glenn Wiberg

406 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Ingen som vet?.

På stereon är Gul= minne Svart=jord Röd=12v ström
På bilen är Röd= Konstant 12v, Gul=Tändning, Svart=Jord.

Men Minnet på stereon kräver inte den konstant 12v? För gul på bilen levererar ju ingen ström när man slår av tändningen. Kanske koppla gul till röd och röd till gul?

MvH Glenn Wiberg

537 Inlägg
6 december 2011
sätter du ihop gul och röd så kommer minnet antagligen funka.

124 Inlägg
6 december 2011
koppla som du tänkt de är så man gör för minnet kräver konstant ström.

Konsult
1 247 Inlägg
6 december 2011
DJeXCute skrev:
Ingen som vet?.

På stereon är Gul= minne Svart=jord Röd=12v ström
På bilen är Röd= Konstant 12v, Gul=Tändning, Svart=Jord.

Men Minnet på stereon kräver inte den konstant 12v? För gul på bilen levererar ju ingen ström när man slår av tändningen. Kanske koppla gul till röd och röd till gul?

Helt rätt tänkt. Skifta gul och röd så ska det nog fungera! smile

/Kim

406 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Tack alla. Ska testa nu på fredag igen. Men jag har en blå från stereon som är till motorantenn och en blå på bilens utag som är NC måste vara att den blå inte går någon stans utan bara är en lös kabel. Då förra ägaren har klippt av några kablar från original kontakterna tänkte jag klippa av hela skiten och märka upp alla kablar. Men om jag fattat det rätt är även Blå remote till slutsteg? Så jag vet om jag ska skriva NC/Remote.

MvH Glenn Wiberg

3 187 Inlägg
6 december 2011
DJeXCute skrev:
Tack alla. Ska testa nu på fredag igen. Men jag har en blå från stereon som är till motorantenn och en blå på bilens utag som är NC måste vara att den blå inte går någon stans utan bara är en lös kabel. Då förra ägaren har klippt av några kablar från original kontakterna tänkte jag klippa av hela skiten och märka upp alla kablar. Men om jag fattat det rätt är även Blå remote till slutsteg? Så jag vet om jag ska skriva NC/Remote.

ja blå är troligtvis remote.

Sök