När jag trycker på så börjar den att ladda men sen när jag kommer upp emot 4000 varv så börjar den sacka och nästan "surar" ner sig... Vet inte om det har med laddtrycket att göra för på mätarn så stannar den kvar konstant på samma ladd, men det känns nästan som den får för mycket luft eller för mycket bränsle så den inte orkar mer utan börjar sacka.. Den blir så in i he**ete slö så den orkar inte ens ikapp en vanlig 740 gl..
Någon som har någon aning om vad problemet skulle kunna vara?
sticker laddtrycket iväg ?? Min ladda lite för mkt i förrgår och när ja tryckte på så bröt den ! Så ja tog en översyn på vaccum slangarna till wg klockan etc och de visade sig vara sprickor och hål i två slangar ! nu är dom bytta och bilen funkar
Jag o en kompis gjorde en "rejäl" felsökning igår.. Blev byte av Lambdasond, luftmassemätare, vacumslangar, tändstift, bränslepump och även småkoll på turbovaktarn med mer, inget av dessa fel dock.. Men när vi precis bestämt oss för o lägga ner så prova vi o byta tändkablar.. OCH DÅ FUNKA DEN.. ;D Så nu går den klockrent igen.. Tror att att det var motståndet i en av kablarna som hade gett med sig..
En aning, men jag hade turen så att kompisen hade en t5:a så vi kunde flytta över o provbyta bara för att se vad som var felet.. Så jag slapp faktiskt o köpa allting nytt.. Men nu har den börjat spöka med laddet och bränsleförbrukningen så har börjat fundera på om det är boxen som snart gjort sitt..
Min spöka också med soppa förbrukningen, den började dra en hel del när den spöka så där med laddet.. men kolla så de inte är nån tändkabel som är gången, för jag tror de är motstånd i dom som kan vara lite småkänsliga om jag inte har helt fel.. Efter vi bytte dom på min så gick den som en klocka.. "under en period" men nu verkar de som de glappar eller liknande nånstans istället för ibland hoppar den upp i ladd o drar knappt nåt bränsle, o sen går den ner i ladd istället o drar mängder.. Ska kolla över vakumslangarna igen tänkte jag.