2255
Sök

Bmw 318ia problem

48 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
#1
Tjena. har problem med min bmw 318ia M40-93.

den har börjat misstända eller så tappar den en cylinder. när jag kör med bilen och kommer till 5000rpm så slår den bara av och börjar bluddra/misstända den går då bara på 3 cylindrar. så får jag släppa gasen så kommer den tillbaka men det går aldrig komma över 5000rpm och jag har bytt massor saker för att försöka hitta felet.
och den går som en klocka på tomgång och upp till 5000rpm.

det finns ju ett fel på min modell det är ju att kamaxeln slits mer än normalt men det ska väll inte bli sånt här problem då?


Det som är bytt:


Fördelarlock
Rotor
stifft
bränsle filter
bränsle pump
tändkablar är upp mätta och bra


snälla någon bmw nisse hjälp mig:D

Hellre En Polare I Kanalen Än En Kall Balle I Analen!!

Arg Snickare
875 Inlägg
5 december 2011
#2
bluddrar den på alla växlar när du kommer över 5000rpm?

testa komptesta den, då borde du få fram om kamaxeln är dålig.

andra spridare kanske skulle lösa problemet.
Senast redigerat av Helvete_racing (5 december 2011)

118 Inlägg
9 december 2011
#3
Jag har lösningen på ditt problem. Helt enkelt skit mellan ratten och ryggstödet:)hahaha
west_evul skrev:
Tjena. har problem med min bmw 318ia M40-93.

den har börjat misstända eller så tappar den en cylinder. när jag kör med bilen och kommer till 5000rpm så slår den bara av och börjar bluddra/misstända den går då bara på 3 cylindrar. så får jag släppa gasen så kommer den tillbaka men det går aldrig komma över 5000rpm och jag har bytt massor saker för att försöka hitta felet.
och den går som en klocka på tomgång och upp till 5000rpm.

det finns ju ett fel på min modell det är ju att kamaxeln slits mer än normalt men det ska väll inte bli sånt här problem då?


Det som är bytt:


Fördelarlock
Rotor
stifft
bränsle filter
bränsle pump
tändkablar är upp mätta och bra


snälla någon bmw nisse hjälp mig:D

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

97 Inlägg
9 december 2011
#4
Kollat vevaxeln hur den ser ut och framförallt om den rör på sig när du drar runt motorn?

Kan nog vara dax att göra det då det är en M40 motor och det är ju inte så svårt att göra. smile

Har själv en Bmw 518i med M40B18 motorn och jag köpte den av en kompis brorsa, billigt och det visade sig att vevaxeln hade smällt ihop vid fästet där den sitter åt i toppen.
När den hade slutat röra på sig hade den tagit med sig den lilla konen i kamaxelhjulet så vevaxel, kamrem och allt gick runt, förutom att vevaxeln stod still.

Jag vet att jag är grymt dålig på att förklara saker så om det är något du inte förstår så bara att du frågar. smile


Sök