Slinker in med en fråga då. Min D5 07: har tidur och direktstart, kan den på automatik starta värmaren vid kallstart om den tycker det är för kallt då? Om den gör det, vid vilka temperaturer gör den det vid? Tror nämligen aldrig jag märkt det.
Nej.. det kan den inte vad jag vet, är funktionen "på vid kallstart" så kan du inte välja grader eller nåt sånt.. är det runt noll eller nån grad varmt ute så startar den och går tills motorn uppnåt arbetstempratur.. vare sig du vill eller inte..
Slinker in med en fråga då. Min D5 07: har tidur och direktstart, kan den på automatik starta värmaren vid kallstart om den tycker det är för kallt då? Om den gör det, vid vilka temperaturer gör den det vid? Tror nämligen aldrig jag märkt det.
Ja, den ska starta automatiskt (om nu inte nå´n varit hos Volvo och avaktiverat den funktionen) oavsett om du har tidur/direktstart eller inte.
Vet dock tyvärr inte exakt vilka temperaturer den slår av/på vid.
//Brådhsi
Lite dubbla bud här men ok Jag brukar starta den manuellt om jag inte redan har ställt tiduret. Tycker då den går upp relativt fort i temp för att vara en disel, känns som det går snabbare än om jag inte startar den. Dock har jag i stort sätt bara ägt bilen i plusgrader så det kanske inte varit kallt nog för automatstarten då.