blir inte olika lampor olika varma även om det är samma watt? alltså olika märken/typer jag har 100w i mina halvljus men fick med nån form av "kylkablar" som skulle förhindra att reflektorn blir skadad...
* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
blir inte olika lampor olika varma även om det är samma watt? alltså olika märken/typer jag har 100w i mina halvljus men fick med nån form av "kylkablar" som skulle förhindra att reflektorn blir skadad...
varför har du 100w i halvljuset???? det är väl inte så konstigt om din refläktorn blir förstörd då den troligtvis inte är godkänd för 100w. Något som jag är ganska säker på att big knicken är.
blir inte olika lampor olika varma även om det är samma watt? alltså olika märken/typer jag har 100w i mina halvljus men fick med nån form av "kylkablar" som skulle förhindra att reflektorn blir skadad...
varför har du 100w i halvljuset???? det är väl inte så konstigt om din refläktorn blir förstörd då den troligtvis inte är godkänd för 100w. Något som jag är ganska säker på att big knicken är.
för att man kan nä mina reflektorer har inte tagit det minsta skada under dom 1-1,5 åren ja haft dom... ingen aning om vad big knick är godkända för o inte... tänkte bara att de kunde vara bra o veta allt det finns sk. "kylningar" för detta
* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
blir inte olika lampor olika varma även om det är samma watt? alltså olika märken/typer jag har 100w i mina halvljus men fick med nån form av "kylkablar" som skulle förhindra att reflektorn blir skadad...
varför har du 100w i halvljuset???? det är väl inte så konstigt om din refläktorn blir förstörd då den troligtvis inte är godkänd för 100w. Något som jag är ganska säker på att big knicken är.
för att man kan nä mina reflektorer har inte tagit det minsta skada under dom 1-1,5 åren ja haft dom... ingen aning om vad big knick är godkända för o inte... tänkte bara att de kunde vara bra o veta allt det finns sk. "kylningar" för detta
ja har nå GE rally 100w lampor i min ja köpte på OK i mina sim och ja har använt dom rätt mycke senaste tiden o kan inte se nå fel på reflektorn än:P men man ska nog inte ha på helljuset om man står still o sånt i onödan:)
varför har du 100w i halvljuset???? det är väl inte så konstigt om din refläktorn blir förstörd då den troligtvis inte är godkänd för 100w. Något som jag är ganska säker på att big knicken är.
för att man kan nä mina reflektorer har inte tagit det minsta skada under dom 1-1,5 åren ja haft dom... ingen aning om vad big knick är godkända för o inte... tänkte bara att de kunde vara bra o veta allt det finns sk. "kylningar" för detta
för att man kan nä mina reflektorer har inte tagit det minsta skada under dom 1-1,5 åren ja haft dom... ingen aning om vad big knick är godkända för o inte... tänkte bara att de kunde vara bra o veta allt det finns sk. "kylningar" för detta
har alltid kört 100watt i extraljusen aldrig haft några problem med varken bigknick eller hella 3003
att köra 100watt på halvljuset är bara rejält korkat för det bländar som FAN och då riskerar man att reta upp någon lastbil med 8st xenonkonverterade bigknickare rakt i nyllet
förr körde jag alltid h4 55/100 det fungerade utmärkt då hade man bra helljus som fick Skaplig kylning eftersom farten var ganska mycket högre och bättre kylning
med 100watt på helljuset bränner man reflektorn ganska fort
har alltid kört 100watt i extraljusen aldrig haft några problem med varken bigknick eller hella 3003
att köra 100watt på halvljuset är bara rejält korkat för det bländar som FAN och då riskerar man att reta upp någon lastbil med 8st xenonkonverterade bigknickare rakt i nyllet
förr körde jag alltid h4 55/100 det fungerade utmärkt då hade man bra helljus som fick Skaplig kylning eftersom farten var ganska mycket högre och bättre kylning
med 100watt på helljuset bränner man reflektorn ganska fort
ingen som har "blinkat" på mig hittills så ja tror inte det är värre än eftermarknads xenon, så länge ljusbilden inte får en annan form/vinkel förstås...
* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
har alltid kört 100watt i extraljusen aldrig haft några problem med varken bigknick eller hella 3003
att köra 100watt på halvljuset är bara rejält korkat för det bländar som FAN och då riskerar man att reta upp någon lastbil med 8st xenonkonverterade bigknickare rakt i nyllet
förr körde jag alltid h4 55/100 det fungerade utmärkt då hade man bra helljus som fick Skaplig kylning eftersom farten var ganska mycket högre och bättre kylning
med 100watt på helljuset bränner man reflektorn ganska fort
ingen som har "blinkat" på mig hittills så ja tror inte det är värre än eftermarknads xenon, så länge ljusbilden inte får en annan form/vinkel förstås...
Men sen är det sällan folk som blinkar åt vad dom tror är en överlastad bil som inte har ställt om sina lysen. Bländar dom däremot inte så visst kör på.
Nu vintertid så märker man verkligen av hur många som har xenonkonvertad med dålig ljusbild eller väldigt hög ljusbild. Men jag står för att jag bländar alla idioter som bländar mig. Så jag hoppas att mina 6st xenon extraljus lär dom en läxa. Jag skiter fullständigt ifall det är en fullastad bil i bak, drar en husvagn, dåligt inställda lyktor, xenonkonverterade eller inte. Bländar man folk ska man ge fan i att vara ute, ännu värre när det är mörkt!
Jag har 3st Bosch big knick. Haft dom i över 8år och haft 100W halogen i alla år, reflektorn är fortfarande blank o fin! Så det är inga problem att köra med 100W!
Men i år sitter det 55w xenon i extraljusen, lyser lite mer än halogen
_volvo740 skrev:
Kan man ha 100w lampor i bosch big knick extralyse? Och hur länge håller reflektorn med 100w lampor?