3804
Sök

Lurad på servicen?

Muttley
8 december 2011
JapMax skrev:
1300kr för att byta olja och stift på en moppe är överpris, sluta argumentera bort det!

Man kan få en oljeservice på en bil för mindre än dom pengarna.

Vadå per påbörjad timme? Jävla skitsnack.
En oauktoriserad moppemek som tar 700kr/h borde skjutas.

Ja en auktoriserad verkstad tar och debiterar per påbörjad. De är verklighet med. Prova och lämna bilen eller liknande till större ställen.  Man får bara skylla sig själv om man ej kollar upp vad de tar.

1 067 Inlägg
9 december 2011
JapMax skrev:
1300kr för att byta olja och stift på en moppe är överpris, sluta argumentera bort det!

Man kan få en oljeservice på en bil för mindre än dom pengarna.

Vadå per påbörjad timme? Jävla skitsnack.
En oauktoriserad moppemek som tar 700kr/h borde skjutas.

Kring 700kr/h finns det cykelverkstäder som tar ut.  Ink moms dock..

Vi bor fortfarande i landet mellanmjölk och skattetrycket är vad det är..   Sedan så måste ju man få ut nånting för mödan.. Man skruvar ju knappast i Volvettes moppe för skojs skull. smile

1 067 Inlägg
9 december 2011
Volvette skrev:
1. klart jag borde varit mer på med vad som ingick på SERVICE
2. kollat status på slutnotan innan   allt sånt där...

3. men som senaste talater så servar jag sjuförtin för typ samma pengar....

men jaja då är det i alla fall bekräftat att jag inte går tillbaka dit.

Arbetskamrat på jobbet som sysslar med veteranmopeder och allmänt intresse höll på ramla baklänges över priset, bemötandet och oklarheten på hela affären....

Gammbilar har specialtaxa och oftast en "förenklat" serviceprogram..      Finns ingen som betalar 3500kr för en oljeservice på en bil värd 5000kr..    När Volvobilarna blir nog gamla så blir det Nice Price på delar och service.. Annars tappar de kunder..  Samma sak gäller nisse på macken.. 

Skulle nog tro att båda servicearna tar ungefär lika mycket tid..   Går mest troligt åt något mer olja i Volvon men..

Varför får ena servicen kosta mer än den andra?

Han med gamm mopparna försöker bara komma över chocken av att du inte bytte din olja själv tongue

En del har tyvärr inte kommit så långt i sin personliga utveckling att de kan vara sevice mind när någon nykläckt 18 taggare står och drygar sig och har åtsikter i efterhand  tyvärr big_smile

Timmerman
114 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Du klagar på att serva en bil värd 5... vem servar moped  värd 5? Samma logik...? Dock finns det dom som inte vill smutsa ner sina fingrar och därför tar fram guldkortet efter att sålt sin förra gammvolvo för 30 lakan och beyalar en service...  mrn 1300 för nån dl olja och ett tändstift där går gränsen...

killercow
9 december 2011
Volvette skrev:
Du klagar på att serva en bil värd 5... vem servar moped  värd 5? Samma logik...? Dock finns det dom som inte vill smutsa ner sina fingrar och därför tar fram guldkortet efter att sålt sin förra gammvolvo för 30 lakan och beyalar en service...  mrn 1300 för nån dl olja och ett tändstift där går gränsen...

Jo men vad är det du fått betala för då.

1000-mil service där dom sannorlikt  även kontrollerar andra saker, även om dom inte behöver bytas?

Eller har du lämnat in den för byte av olja och stift?

Vad står det på kvittot att du betalt för?

Har du frågat firman vad som kostat vad?

Timmerman
114 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Jag har lagt ner engagemanget mot firman. På kvitto stär det olja stift bytt.. sen att dom muntligt kommenterar misskötsel av drivpaket... och att jag borde smörja den... som om dom inte hade råda att smeta på det sjäva för det priset...?

1 067 Inlägg
9 december 2011
Volvette skrev:
Jag har lagt ner engagemanget mot firman. På kvitto stär det olja stift bytt.. sen att dom muntligt kommenterar misskötsel av drivpaket... och att jag borde smörja den... som om dom inte hade råda att smeta på det sjäva för det priset...?

En smörjning av en kedja kommer inte att behövas bara en gång..   Eller vad trodde du? Ny moppe har engångssmord kedja?  Hallå?! roll

De har nog smort kedjan.. Men eftersom du misskött smörjning och rengöring av kedjan så har livslängden förkortats och det är snart dags för att byta ut drivpaketet.  De har därför uppmanat dig att sköta smörjningen så du får ut det mesta av det som är kvar. 

Ja moppen kanske inte är värd mer än 5tusen.  Men det betyder inte att man inte ska ta hand om det man har?  Du kan köra en bil eller moppe i backen på kort tid bara med att inte bry sig om dem..

Timmerman
114 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
uppenbarligen OSMORD efter som dom inte specificerat det.-- och vill dom ha några kunder kasnek dom ska skriva varenda lite grej dom gör med tanke på priserna...

Muttley
9 december 2011
Sluta gnäll. Ring och fråga dem. Så var vi klara i denna diskussionen.

1 067 Inlägg
9 december 2011
tkd_rille skrev:
Sluta gnäll. Ring och fråga dem. Så var vi klara i denna diskussionen.

Werd

Någon har fått sand i äggsäcken.  roll

Självlärd
3 083 Inlägg
10 december 2011
Hool skrev:
Volvette skrev:

En smörjning av en kedja kommer inte att behövas bara en gång..   Eller vad trodde du? Ny moppe har engångssmord kedja?  Hallå?! roll

De har nog smort kedjan.. Men eftersom du misskött smörjning och rengöring av kedjan så har livslängden förkortats och det är snart dags för att byta ut drivpaketet.  De har därför uppmanat dig att sköta smörjningen så du får ut det mesta av det som är kvar. 

Ja moppen kanske inte är värd mer än 5tusen.  Men det betyder inte att man inte ska ta hand om det man har?  Du kan köra en bil eller moppe i backen på kort tid bara med att inte bry sig om dem..

Inte Yamaha DT. Den överlevde till och med utan olja ett bra tag innan jag fyllde på igen

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Sök