3763
Sök

Bränslepump passande till diesel?

LillNaisarn
15 december 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon som fungerar till diesel?

(Om någon undrar så är det betänkt att köpa fuelcell för att få flyttat tanken som sitter dåligt till på 124an)

Bäst
54 Inlägg
15 december 2011
Nej, det finns inga bränslepumpar som fungerar till diesel. Dieselbilar är bara en myt.

Vad är frågan egentligen? Är väl ganska självklart att det finns bränslepumpar som fungerar till diesel?

LillNaisarn
15 december 2011
Trådstartare
skottas skrev:
Nej, det finns inga bränslepumpar som fungerar till diesel. Dieselbilar är bara en myt.

Vad är frågan egentligen? Är väl ganska självklart att det finns bränslepumpar som fungerar till diesel?

Min fråga var om det behövs specifik för diesel eller om det fungerar lika bra med en som är avsedd för bensin.

Bäst
54 Inlägg
15 december 2011
LillNaisarn skrev:
skottas skrev:

Min fråga var om det behövs specifik för diesel eller om det fungerar lika bra med en som är avsedd för bensin.

Brukar skilja en smula i tryck. Några hundra till några tusen bar ungefär.

smurfidunder
327 Inlägg
15 december 2011
Bränslepumpar brukar funka till det mesta utom vatten. Spillolja, bensin, E85, diesel...

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
15 december 2011
LillNaisarn skrev:
Som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon som fungerar till diesel?

(Om någon undrar så är det betänkt att köpa fuelcell för att få flyttat tanken som sitter dåligt till på 124an)

Varför inte köra original?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

128 Inlägg
15 december 2011
håller med discokapten 205D har mekanisk matarpump som räcker till för orginaltanken

LillNaisarn
16 december 2011
Trådstartare
skottas skrev:
Brukar skilja en smula i tryck. Några hundra till några tusen bar ungefär.

Om du enbart tänkt komma med dryga svar så kan du lika gärna låta bli att svara roll
Givetvis går orginal att använda, tänkte dock om det passar med bensin så hade jag kunnat beställa det i samma veva.

Sök