Hej, som rubriken lyder. Min 945 GL drar helt sinnessjukt mycke soppa. När bilen köptes drog den ca 1L/milen vid lagom körning och max 2L/milen vid lek. Nu drar den inte under 2.5 liter! Felet har kommit med tiden, de luktar bensin när bilen står på tomgång (Har kollat att den inte läcker bensin). Den har gått 39052 mil och dom sista 700 har den gått mycke på varvstopp och 2an. Fick idag en felkod 2-1-4 (Impulsgivare) men problemet kom inte idag. service är gjord. Nått mer ni vill veta fråga;)
Har du kollat plenumkammaren till valvcylinderns slagtekniska rotavdrag?
MVH
Erik
löjligt svar kollat lmm?? lamda ?
Är vän med killen, det jag skrev kallas för ironi, finns ju ingenting som heter det som jag skrev...?!: Ta det lite chill och klaga inte så jävla mycket, helvete va folk är torra!
HAHAHAHAHA, skön kommentar Erik:)!
Har testat lite till förövrigt. Bilen går nästan lika slött som polarens 115 HK 740! Så vi testade lite. Utan LMM går billen bättre (effektmässigt) men smattrar och f*n å hans moster! Men verkar ge mer effekt iaf (av nån konstig anledning). Med felkod (alltså i limphome?) går bilen även då bättre effektmässigt!? Så, har ju inte testat lamdan eller komptestat men nu är LMM iaf lite testad, vet ej hur jag ska testa lamdan (har ingen lust att köpa ny innan jag vet att denna e kass). Vad ska kompet vara? Nått mer jag bör testa? Även fått felkoder på lamda igår då jag testade lite utan och med LMM (alltså efter vi va klara och påväg hem med LMM inkoplad) men gissar på att de bara e en bieffekt? Ska nollställa imorgon. //Knape
Att du får larm på lambda är nog en bieffekt ja , pga du tog bort lmm. Mät på lambdan för säkerhetsskull, jätte lätt på dom där fina bilarna En av kablarna till lambdan (kommer inte ihåg färg) ska ligga mellan 0.1-0.9 volt o pendla på tomgången när bilen är varm (är det 3 kablar ska det vara den "ensamma" färgen iallafall). Ligger den stilla på 0.5 nånstans då är nog sonden trasig.