3418
Sök

ZF Växelåda på M20

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
hej!

Har letat och försökt att hitta någon vettig information om detta med vilken ZF låda som passar bolt on på m20.
Vad jag har förståt passar 325 e36 TDS /525 TDS e34 men inte dem från bensin motorerna?

Men hur är det egentligen? Behöver man inte modda om spakställ, Passar verkligen en lådaan med alla bulthål och lutningen på växelådan? Passar kardanen också bolt on? osv...

Mvh David

93 Inlägg
19 december 2011
Om du kör m20 lut så ska du ha en TDS låda med 328 kardan med e30 stödlager. Bultdelningen passar på m20.
mvh

31 Inlägg
20 december 2011
jag tror inte att zf lådorna från e36 stämmer med m20 lutningen? tds låda är nog att satsa på som föregående talare nämnde, samt 328 kardan. spakstället vet jag inte om du kan ha e30 eller det från tds lådan?

308 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
kolvringen_ skrev:
Om du kör m20 lut så ska du ha en TDS låda med 328 kardan med e30 stödlager. Bultdelningen passar på m20.
mvh

328:a kardan från e36?

passar den alltså rakt på e30 kardanen (den kardanen som sitter på klumpen i bak)

31 Inlägg
20 december 2011
Nagz skrev:
kolvringen_ skrev:
mvh

passar den alltså rakt på e30 kardanen (den kardanen som sitter på klumpen i bak)

Det kan jag nog inte svara på, vet inte om det är lika bultmönster? fråga nån på ppf dom vet garanterat! annars tror jag att 328 lamelldiff passar i din bakvagnsbrygga (alla manuella 328 e36 är lamelldiffade) och även 535 och 528 diff från e28 passa nog i e30 brygga.

haha nu snackar jag utanför min erfarenhet, detta är bara sånt jag "hört"

308 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
Poontuz skrev:
Nagz skrev:
kolvringen_ skrev:
mvh

Det kan jag nog inte svara på, vet inte om det är lika bultmönster? fråga nån på ppf dom vet garanterat! annars tror jag att 328 lamelldiff passar i din bakvagnsbrygga (alla manuella 328 e36 är lamelldiffade) och även 535 och 528 diff från e28 passa nog i e30 brygga.

haha nu snackar jag utanför min erfarenhet, detta är bara sånt jag "hört"

hehe okej:)
jag får t a och kolla med ppf smile

Bonntrimmare
620 Inlägg
21 december 2011
finns massa andra kardaner som passar även om man kör stora hardy skivan på e30. Det går också att byta medbringaren (den som hardyn sitter i) på växellådan om man inte orkar jaga en kardan så är det snabbare lättare billigare för då kan du köra orginal kardan.

MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

308 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
finns massa andra kardaner som passar även om man kör stora hardy skivan på e30. Det går också att byta medbringaren (den som hardyn sitter i) på växellådan om man inte orkar jaga en kardan så är det snabbare lättare billigare för då kan du köra orginal kardan.

MVH Daniel

jaha okej. låter ju underbart:)
hur är det med spakstället?smile

Sök