jag har en Volvo V70N precis som rubriken lyder. Jag har upplevt ett klonkande ljud från bakvagnen, jag har läst en hel del trådar på nätet och det är alla möjliga fel.
Min fråga är, finns det krängninshämmare/stag i bakvagnen på V70 2001? Det är en del som säger att det inte finns, kan det vara det som strular? eller kan det vara något i fjädringen?
Det är nästan i alla håligheter, det uppkommer mest när bilen är kall och blöt.
Jag har samma skit på min primera, det klonkar till vid minsta lilla ojämnhet och kan klonka ett tag om jag kör på väldigt ojämna vägar, men ett handbromshack löser allt.
har du kollat under bilen? vanligt på dessa är att bakre avgasupphängningen rostat bort, monterat dit nya på många och även min s60 från 06 har fått genomgå samma behandling. ljudet som uppkommer är när avgasröret studsar mot en "balk" under bilen i gupp osv.
OM det är detta så finns de nytt fäste att köpa för typ 150 kr och tar ca 5 min att montera!
har du kollat under bilen? vanligt på dessa är att bakre avgasupphängningen rostat bort, monterat dit nya på många och även min s60 från 06 har fått genomgå samma behandling. ljudet som uppkommer är när avgasröret studsar mot en "balk" under bilen i gupp osv.
OM det är detta så finns de nytt fäste att köpa för typ 150 kr och tar ca 5 min att montera!
Mvh Joakim
Tja Joakim! tack för ditt svar, så fort jag har möjlighet att hissa upp bilen så ska jag kika på detta.