2951
Sök

Volvo 740 bagagelucka

337 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
Hej undrar om någon vet vad det kan vara för fel när det blir fuktigt inne i bagageluckan men dock bara på sidorna ( där man ställer reserv dunken m.m ). Det finns inga rost hål där det kan läcka in. Eller glapp i själva luckan. Mvh Eric
Senast redigerat av Eric91 (26 december 2011)

11 Inlägg
26 december 2011
hade samma problem på min 240, löste det ganska lätt, sågade upp två ordentliga lufthål i hatthyllan så luften från kupén kunde cirkulera ner där också och på såvis upphörde fukten, mest troligt har det följt med in när du lagt in något i bagageluckan, t.ex blöta skor lr vad som helst och sedan har det ingenstans att ta vägen, speciellt inte när det är kallt och fuktigt ute som det är dom här årstiderna för jag gissar att du aldrig haft dessa problem på sommarn? wink vill man inte börja borra och såga i hatthyllan så kanske man kan sätta in nån liten 12v värmefläkt som går igång när tändningen är påslagen som torkar upp därinne, finns säkert nått på Biltema lr Jula smile

322 Inlägg
26 december 2011
Eric91 skrev:
Hej undrar om någon vet vad det kan vara för fel när det blir fuktigt inne i bagageluckan men dock bara på sidorna ( där man ställer reserv dunken m.m ). Det finns inga rost hål där det kan läcka in. Eller glapp i själva luckan. Mvh Eric

kondens. kolla så de inte är skit i gummi grejerna på botten i baljorna så vattnet rinner ut=)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 december 2011
Bakljusen är otäta och de rinner in den vägen?

Jonas

322 Inlägg
26 december 2011
Volvo_Mannen skrev:
Bakljusen är otäta och de rinner in den vägen?

just ja glömde bort de:P har siliconat mina. men de hänger istappar på bakluckan ibland under vintern så de blir mycke vatten genom kondens med

337 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
Ska börja kolla lite på bilen nu, Kan tänka mig att det kommer igenom bakljusen. Men tack för alla tips. Mvh Eric

Fri fart för ett fritt folk!
14 165 Inlägg
27 december 2011
samma på min 740 men bara vänstersidan
torrt och fint runt bakljuset hela tiden
men skit funktigt nere i facken men ingen annanstans i skuffen inte ens på insidan av luckan smile

Kör fort så hinner inget hända...

337 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Growe: Hur löste du det? Mvh Eric

Fri fart för ett fritt folk!
14 165 Inlägg
27 december 2011
Eric91 skrev:
Growe: Hur löste du det? Mvh Eric

har skitit idet smile

faktist inte orkat lägga någon energi på det är bara lite fuktigt inte flera liter vatten

på en 850 vi bytte tank band på mätte jag upp 14liter vatten i reservhjulsbaljan när jag tog ur skruven som sitter till ena tankbandet smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök