Dumpventil är kul i cirka 2 veckor! Hade en på Saaben då jag köpte den, tog bort den inför besiktning och har aldrig återmonterat den.
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Om det är ett "pysljud" du är ute efter är det ett öppet filter du ska ha. Dumpen behöver du bara byta om du ska ha ett högre laddtryck, då ska du även se över alla slangar. Men ett ORDENTLIGT öppet filter med en bra värmesköld är allt du behöver för att få lite pys!
Dumpventil är kul i cirka 2 veckor! Hade en på Saaben då jag köpte den, tog bort den inför besiktning och har aldrig återmonterat den.
?öh, du har en turbo och då har du ju detta orginal.. Så du menar att du plocka bort dumpventilen och pluggade igen hålet? Låter mycke korkat då turbon inte mår särskilt bra av detta..
Dumpventil är kul i cirka 2 veckor! Hade en på Saaben då jag köpte den, tog bort den inför besiktning och har aldrig återmonterat den.
?öh, du har en turbo och då har du ju detta orginal.. Så du menar att du plocka bort dumpventilen och pluggade igen hålet? Låter mycke korkat då turbon inte mår särskilt bra av detta..
Har på originalslangar just nu, så som det ska vara Så bort med dumpventil och återmontera slangen från ventil till luftinsuget.
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Dumpventil är kul i cirka 2 veckor! Hade en på Saaben då jag köpte den, tog bort den inför besiktning och har aldrig återmonterat den.
?öh, du har en turbo och då har du ju detta orginal.. Så du menar att du plocka bort dumpventilen och pluggade igen hålet? Låter mycke korkat då turbon inte mår särskilt bra av detta..
Har på originalslangar just nu, så som det ska vara Så bort med dumpventil och återmontera slangen från ventil till luftinsuget.
Vad menar du? En dumpventil har du iaf. orginal monterad på bilen.
?öh, du har en turbo och då har du ju detta orginal.. Så du menar att du plocka bort dumpventilen och pluggade igen hålet? Låter mycke korkat då turbon inte mår särskilt bra av detta..
Har på originalslangar just nu, så som det ska vara Så bort med dumpventil och återmontera slangen från ventil till luftinsuget.
Vad menar du? En dumpventil har du iaf. orginal monterad på bilen.
Jo det måste man ju ha, tänkte på en sådan som pyser och håller på då man växlar
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Har på originalslangar just nu, så som det ska vara Så bort med dumpventil och återmontera slangen från ventil till luftinsuget.
Vad menar du? En dumpventil har du iaf. orginal monterad på bilen.
Jo det måste man ju ha, tänkte på en sådan som pyser och håller på då man växlar
ok..ja men det har du ju nu oxå, bara det att du inte kan höra det som den sitter monterad nu. Plockar du bort slangen som går ner till insugsröret och pluggar det, så ska du se att det pyser endel om din org. dump oxå..
Vad menar du? En dumpventil har du iaf. orginal monterad på bilen.
Jo det måste man ju ha, tänkte på en sådan som pyser och håller på då man växlar
ok..ja men det har du ju nu oxå, bara det att du inte kan höra det som den sitter monterad nu. Plockar du bort slangen som går ner till insugsröret och pluggar det, så ska du se att det pyser endel om din org. dump oxå..
Fräckt, fräckt, då har man bättre koll på sakerna!
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Vad menar du? En dumpventil har du iaf. orginal monterad på bilen.
Jo det måste man ju ha, tänkte på en sådan som pyser och håller på då man växlar
ok..ja men det har du ju nu oxå, bara det att du inte kan höra det som den sitter monterad nu. Plockar du bort slangen som går ner till insugsröret och pluggar det, så ska du se att det pyser endel om din org. dump oxå..
Jo det måste man ju ha, tänkte på en sådan som pyser och håller på då man växlar
ok..ja men det har du ju nu oxå, bara det att du inte kan höra det som den sitter monterad nu. Plockar du bort slangen som går ner till insugsröret och pluggar det, så ska du se att det pyser endel om din org. dump oxå..
hehe
Ja jag kan inte förstå varför folk ska envisas med att köpa någon annan dump en orginal. Effekten blir det samma, man får ett väldigt phyyst ljud om man gör så. På detta sätt så har man byggt sig en egen öppen dump, vilket iaf. inte funkar i så många bilar, om det sitter en LMM på dem, som det ofta gör på dagens bilar. Sönder går den inte heller, då man fortfarande har samma tryck ut ur den om man har när den sitter "rätt" monterad. Skillnaden är om man trimmar och laddar mycke, men org. bosch dump klarar iaf. 1.5bar utan direkta problem (mina ha gjort detta iaf. även upp till 1.8bar ladd )