3617
Sök

Bmw E36 Gnissel i ratt, lossa plattan vid gaspedalen?

186 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
Hej, har en E36 328 som gnisslar lite i ratten och har som ett hugg som kommer om man vrider några centimeter från raka hjul åt höger sen går det fint igen. Har läst om en som hade precis likadant fel på sin Volvo och då var det nållagret som var tvunget att smörjas vid ratt knuten och för att göra det måste man ju ta bort damasken som sitter i golvet/torpedväggen och ta det innifrån för det är mycket lättare då.
Men jag har ett problem när jag ska ta bort plattan som sitter framför damasken med två muttrar så vill inte plattan hänga med ut. Den rör sig, går att nästan lyfta av och är lös men det är precis som att den plast ringen som sitter ovanför plattan runt styrstången låser och jag vågar inte bända ifall plastbiten går sönder så jag tänkte kolla om det var någon här som haft i sär eller vet hur man gör?
Kan det vara så att waiern till gasspjället är så sträckt att det inte går att böja pedalen någonting bakåt att det är därför det inte vill lossna helt utan att man måset släppa på gasspjället?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … &fg=30

Nummer 18/19 är det jag menar som jag måste lyfta bort från muttrarna så jag kan ta bort damasken.

Tacksam för svar!
Senast redigerat av Ahlen93 (3 januari 2012)

Sök