2980
Sök

855 t5 -95a glt kammar?

850teefem
12 september 2011
#41
jag satte den på markering nere på veven o sedan axlarna lika så fast uppe på markering men ändå ville den ej

850teefem
12 september 2011
#42
han gick runt hur fint som hellst tongue

8 251 Inlägg
12 september 2011
#43
850teefem skrev:
jag satte den på markering nere på veven o sedan axlarna lika så fast uppe på markering men ändå ville den ej

Ska man ta det som att du gick efter dem fullkomligt opålitliga märkningarna på kamdreven?

850teefem skrev:
han gick runt hur fint som hellst tongue

Behöver inte betyda så mycket, min gick runt lätt när jag råkdade sätta insugkammen ett halvt varv fel för att jag gick efter markeringarna på kamdreven. Skillnaden är väl att min inte startade förren jag hade satt kammen rätt big_smile Gick dock väldigt fint på alla varv efter att allt satt rätt.
Senast redigerat av Marlboroman (12 september 2011)


850teefem
12 september 2011
#44
o jag har ett låsverktyg där ajg låser fast kammarna i ventilkåpan o enligt boken så la jag dom rätt frågan är bara så jag inte mixade insug till avgas o tvärt om yikes de kan ajg ha gjort

850teefem
12 september 2011
#45
kan jag ha satt remhjulen fel? altså på fel hål eller nått yikes

8 251 Inlägg
12 september 2011
#46
Remskivorna på vevaxeln är konstruerade för att bara kunna sitta på rätt sätt. Men visst, kapar man lite och brukar en masa våld så kan man ju montera dem fel. Och har du låst kammarna med verktyg och hängt på remmen utan att dra åt bultarna till kamdreven innan du spänt kamremmen så ska allt i teorin sitta rätt.


850teefem
12 september 2011
#47
ja de va ju det jag gjorde o han bludrade som fan osv... blev inte klock på de så rev ner de igen o nu väntar dom originala kamaxlarna för montering i morgon igen tongue jag hoppas de kommer gåbättre då big_smile


men om man sätter insugsaxel på avgas och avgas på insug ger de nått? för dom ser fan lika ut tongue

8 251 Inlägg
12 september 2011
#48
Lär inte ge ett dugg annat än dålig gång om den ens går. Då dem ska öppna och stänga vid olika tidpunkter. Sätt fast ett par kammar i verktyget för att låsa dem så ser du vad jag menar.


850teefem
12 september 2011
#49
okey de kan va de som jag gjorde fel då...,att jag satte kammarna på fel plats yikes

850teefem
12 september 2011
#50
jag tror de va de jag gjorde satte insug på avgas och avgas på insug.... sad fan de förklarar den dåliga gången på den o att den va slöö

850teefem
12 september 2011
#51
kan jag nå dig på msn ? så kan vi prata mer. adda alexx_313@live.se

546 Inlägg
14 september 2011
#52
http://www.svenska85x70klubben.se/forum … hp?t=26801
där ser du hur du gör med kamaxlarna om det inte har löst sig

850teefem
14 september 2011
#53
jo de har löst sig men fick en skåra i toppen så de läckte ut olja mellan toppen o ventil kåpan ovanför termostathuset så nu har jag lagat den skåran o tryckt på kåpan igen så nu ska de få torka ordenkligt tills i morgon efter jobbet big_smile

313 Inlägg
4 januari 2012
#54
TurbOla skrev:
Thomas0 skrev:
Anledning med att många som har T5 och T5-R byttar till glt kammar e pga att den ska klara bättre tryck med om man nu trimmar den! Annars får man beställa lite dyrare varianter smile

Bättre tryck? Snarare tvärtom - om du läser på första sidan står det att GLT-kammarna är öppna längre, vilket tvingar ut en del av förbränningen i grenröret och påverkar turbon istället.
Vilket i sin tur drar mer soppa och sliter på turbon.

Men det ändrar ju karaktären på motorn, blir lite roligare på högre varv. smile

Låter väl inte helt omöjligt?

Vevstakar kröks ofta av tidigt ladd/vrid så om den vrålar bättre på höga varv och sämre på låga så skonar det vevstakarna om man tex kör original stakar?


313 Inlägg
4 januari 2012
#55
K24 + GLT kammar och original vevstakar kanske är det nya steg4 kitet där man plockar ut massor(nåja, mer än 19t receptet iaf?) av effekt med original stakar!?



Sök