4995
Sök

Nya vindrutetorkare - de torkar inte och man ser ingenting! Vad är fel?

8 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
#1
Köpte nyligen nya torkarblad till min lilla clio -05:a. Köpte biltemas lite dyrare (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … lad-58232/), mest för att jag just köpt trico-torkare till andra bilen för 500 spänn roll. Blev lite snål när även clion behövde nya.

Nu till problemet, det torkar inte! De sluter liksom inte an mot rutan, och smetar mest ut vattnet så man ser inte ett skit. De smetar i över- och underkant och i mitten där synfältet är torkar de inte alls. Jag fick byta tillbaka till det gamla bladet på förarsidan, det var rent livsfarligt att köra runt i igår när det var snöblandat regn. Det gnisslade och hade sig men jag såg bättre iaf.

Är de för flata för vindrutan eller vad är problemet? Eller är det bara billigt skit? Och kan jag reklamera, hur är biltema med det? Det är ju bruten förpackning... Man är ju något irriterad nu, nog för att jag vet att det är billiga torkare men någon måtta får det ju vara mad. Jag tänkte mest att de skulle hålla kortare tid.

998 Inlägg
4 januari 2012
#2
Dom har ingen skydsplast på sig? köpte ett par en gång och dom hade och det såg jag inte förens jag tog av dom och tittade på dom.
Annars ska du reklamera, funkar dom inte så är det fel på dom, har du kvitto så ska det gå.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Fri fart för ett fritt folk!
13 851 Inlägg
4 januari 2012
#3
tycker den typen av torkare oavsätt pris och märke är skit

aldrig varit nöjd med dessa torkare någonsin
har stått och böjt om torkararmar och försökt men så mycket bättre än ett traditionellt blad har dom aldrig blivit

Kör fort så hinner inget hända...

8 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
#4
Ähum... De hade skyddsplast på sig roll. Nu känner jag mig lätt korkad men det får jag bjuda på tongue. Mycket logiskt. Har testat nu. De var inte riktigt lika bra som de dyra torkarna jag köpte men jag får kosta på clion ett par ordentliga när dessa blir slitna.

Tack!

998 Inlägg
4 januari 2012
#5
Etienne skrev:
Ähum... De hade skyddsplast på sig roll. Nu känner jag mig lätt korkad men det får jag bjuda på tongue. Mycket logiskt. Har testat nu. De var inte riktigt lika bra som de dyra torkarna jag köpte men jag får kosta på clion ett par ordentliga när dessa blir slitna.

Tack!
hihi då är vi 2 som har gjort samma misstag tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

210 Inlägg
4 januari 2012
#6
LordLife skrev:
Etienne skrev:
Ähum... De hade skyddsplast på sig roll. Nu känner jag mig lätt korkad men det får jag bjuda på tongue. Mycket logiskt. Har testat nu. De var inte riktigt lika bra som de dyra torkarna jag köpte men jag får kosta på clion ett par ordentliga när dessa blir slitna.

Tack!
hihi då är vi 2 som har gjort samma misstag tongue
Får fylla i här ja med, så kan vi alla skratta åt varandra wink

Vafan, de är fort gjort! (:

Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 januari 2012
#7
Biltemas blad har faktiskt blivit bäst i test för inte allt för länge sen, och då har dyra "märkesblad" varit med i samma test. Det var visserligen inte bara sett till prestanda/kvalitet men bäst blev dom sett till kvalitet i förhållande till pris.

Så helt värdelösa kan dom inte vara... Jag har för övrigt biltemas på mina bilar o dom på skogsbilen har fått smaka på både gegga o grus en hel del...
Senast redigerat av henke_99 (4 januari 2012)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

5 198 Inlägg
4 januari 2012
#8
typiskt gorgare, ,skapar en *jävla skitgrejer* tråd typ,,,,åsså är det sbs,, hehe

torkare från biltema är det bästa jag haft..

Fri fart för ett fritt folk!
13 851 Inlägg
4 januari 2012
#9
henke_99 skrev:
Biltemas blad har faktiskt blivit bäst i test för inte allt för länge sen, och då har dyra "märkesblad" varit med i samma test. Det var visserligen inte bara sett till prestanda/kvalitet men bäst blev dom sett till kvalitet i förhållande till pris.

Så helt värdelösa kan dom inte vara... Jag har för övrigt biltemas på mina bilar o dom på skogsbilen har fått smaka på både gegga o grus en hel del...
fast det ska vara standard torkarna betydligt trevligare är dom
gillar inte dom där flateblades helt värdelösa
iallfall dom 3 olika märkena jag testat

Kör fort så hinner inget hända...

492 Inlägg
4 januari 2012
#10
se till att du monterat dom åt rätt håll, satte sådana på min skyline å tyckte dom var totalt värdelösa..
såg senare efter en närmare titt att de kan monteras på två olika sätt (står inte beskrivet på förpackningen)
men monterar man dom åt fel håll så lyfter dom från rutan, annars pressas dom ner med hjälp av vinden smile


Försöker iaf
12 813 Inlägg
4 januari 2012
#11
andreasliljemark skrev:
LordLife skrev:
Etienne skrev:
Ähum... De hade skyddsplast på sig roll. Nu känner jag mig lätt korkad men det får jag bjuda på tongue. Mycket logiskt. Har testat nu. De var inte riktigt lika bra som de dyra torkarna jag köpte men jag får kosta på clion ett par ordentliga när dessa blir slitna.

Tack!
hihi då är vi 2 som har gjort samma misstag tongue
Får fylla i här ja med, så kan vi alla skratta åt varandra wink

Vafan, de är fort gjort! (:
Anmäler mig till denna klubben även jag, då med Julas torkarblad. tongue




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Fri fart för ett fritt folk!
13 851 Inlägg
4 januari 2012
#12
te_wik skrev:
andreasliljemark skrev:
LordLife skrev:

hihi då är vi 2 som har gjort samma misstag tongue
Får fylla i här ja med, så kan vi alla skratta åt varandra wink

Vafan, de är fort gjort! (:
Anmäler mig till denna klubben även jag, då med Julas torkarblad. tongue




Mvh Tommy
anmäler min bror..fast han var snäppet klantigare han lyckades spräcka framrutan när han försökte byta torkarblad smile

Kör fort så hinner inget hända...


Sök