OUTLAW1 skrev:
Saras skrev:
OUTLAW1 skrev:
45 000 FÖR MELLAN 70-80HP EXTRA VA JU INTE DIREKT BILLIGT...
men stertman e ju inte billiga...
Jag undrar om Du ser vad det är som ingår?
Vet inte om jag vill hålla med om att det är så dyrt nämligen med tanke på att det är en komplett lösning med allt och färdigt att använda dag in och ut på bana eller på gata.
Än mer med garantier och med support.
självklart ingår det massa saker i detta paket och det säger jag inte emot..det är en helhetslösning för 45 000:- och ingen vanlig ecu uppdatering...men tyckte själva effektuttaget var i klenaste laget för dom pengarna...
monterar man såpass mycket extra saker på bilen och betalla 45000 så förväntar iaf jag mig en effektökning på ca 80-100hk..
Menade inte att stertman säljer dåliga saker till överpris ...det finns det dock andra som gör:-)
Stertman är ett bra val för man vet att man får kvalite men tycker att priset inte motiverade effekten därav att jag skrev som jag gjorde..hoppas du fick lite mer klarhet i mitt tänkande nu.
Tyvärr är jag inte ensam om att tänka så här i dagsläget när det är ekonomin som styr plånboken och villha faktorn..
Hej!
Klenaste laget möjligen, men det är även en förberedelse till eventuellt steg 3 där spridare och turbo kommer till och stabila ca 350hk.
Man måste ta delarna i någon form av ordning.
Sedan är ju frågan hur man jämför effekt med effekt och hur bilen används, vi bygger bilarna för att dom ska klara leverera dag in och ut utan problem i dessa steg oavsett vad man använder dom till och som sagt med garantier.
Att köpa hem delar själv från USA eller liknande och bygga blir självklart billigare men kanske inte lika tryggt.
På våra priser är det som sagt garantier, moms, tull (delar utanför EU) och frakter.
Pris vs effekt är som sagt svårt när man vill ha allt, jag skulle ändå inte säga att vi är extremt dyra som det kändes att Du tyckte när Du skrev Ditt första inlägg.
Vi vet att ekonomin är svag just nu, samtidigt märker vi en ökning som varken jag eller Mattias trodde var möjlig så helt "off-side" verkar vi som tur är inte vara!
Men nu är jag med på hur Du tänkte, tyvärr för att nå mer effekt än typ ca 290+hk så måste man byta turbo till en K04 turbo då K03 är för liten, vilket gör att det springer i väg ännu mer... :-(
mvh Jimmy Särås