3323
Sök

VW Passat TDI har tappat orken.

17 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Passaten fick helt plötsligt för sig att bli slö när jag låg efter E4:an. Toppade 90 km/h i nedförsbackarna och 50 i uppförsbackarna. Någon som har nå idéer? Har inte hunnit felsöka ev. trasiga tryckslangar till turbon som jag antar kan vara orsaken, men om nån har några andra och gärna lättfelsökta (har nämligen inte tillgång till garage för närvarande) tankar så är det välkommet.

Keep on Doggin'

12 Inlägg
13 januari 2012
kan kanske inte hjälpa dig.har själv
trubbel med en av mina tre  1,9tdi
afn utrustade bilar,men en bil tordes man
inte köra på e4an med man var i vägen jämt
kunde dock ngn gång visa alla 110 hästarna
efter idog felsökning utan att hitta nånting
fel skruvade jag loss hela avgasröret o där
låg diverse rester av katten,rengjorde röret
o dödade resterna i katten,som ny/eller bättre
kör den nu på 0,45l/mil
ss i norrbotten

1 335 Inlägg
13 januari 2012
Lmm kanske.. Cylinder slocknat? Jaa.. De kan bero på en del saker. Testa läsa felkoder kanske?

B5 #001

583 Inlägg
14 januari 2012
Osäker på ifall bilen är överladdad eller ej, Isåfall skulle jag misstänka turbon / alternativt katalysatorn som förvandlats till splitter och begränsar flödet ut.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

1 335 Inlägg
14 januari 2012
Töm ur katten då wink å kolla ladd smile

B5 #001

Chef
167 Inlägg
14 januari 2012
Gör det inte så avanceradet! Byt soppa och luftfilter först!

Over and out

17 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Nå bilen gick som vanligt igen efter att ha fått stå över natten, så det verkar vara nåt glapp nånstans. Hörde med polarn som är bilmekaniker och VW dieselexpert som menade på att det till 99% säkerhet är N75-ventilen som spökar. Så händer det igen får man väl byta den och se.  Efter det får väl mera komplicerade ingrepp ta vid, men det är så kallt att stå ute och skruva nu. big_smile

Keep on Doggin'

Sök