2300
Sök

Hjälp med StereoKoppling

112 Inlägg
9 februari 2007
Trådstartare
Tjenare.
Jag vill kunna koppla min stereo i bilen så att den kan vara på även ifall jag inte har på tändningen. Alltså tex om jag ska gå ur bilen och låsa den i 5 minuter så vill jag ibland ha igång stereon medans jag e borta...

Hur ska jag göra ? Vet att det är en röd kabel som går in i stereon och en gul, den röda ska tydligen vara tändningskabeln och den gula batteriström kabel+. På något sätt ska jag sätta ihop dom men hur och var ? jag har bilder på min sida under projekt så kan ni se min stereoanslutning...

Vore jätteschysst om någon kunde förklara med ord eller bilder. Jag har ganska svårt att förstå det.

tack på förhand för alla svar. Ha en underbar helg!

bakhjulsdrift (L)

-=Painter=-
57 Inlägg
9 februari 2007
du får koppla pluskabel förbi (alltså utanför) den svarta iso kontakten så du får direkt ström till sterion. eller dra en ny + kabel direkt från battariet. men använd minst en säkring på vägen på + kabeln.

1 503 Inlägg
9 februari 2007
Det borde la bara vara att ta plus från en kabel som går direkt från batteriet och inte en som är beroende utav att tändningen ska vara på.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

666 Inlägg
9 februari 2007
du gör så har, klipper av den röda sladden från sterion och skarvar ihop den med den gula sladden som kommer från ISO kontakten

//Silver

112 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Tack så mycket för all hjälp. En polare som fixa d nu så slapp jag ta några risker att bränna upp hela bilen big_smile tack för alla svar
ha d

bakhjulsdrift (L)

Sök