snabb sak att göra är att lufta servosystemet, stå still och styr från ändläge till ändläge ett par gånger. men eftersom det inte försvunnit någon olja så skulle jag tippa på pump, slang eller styrväxel för det är nog det enda som kan krångla. om det inte är knas i någon led eller något ut till hjulet. dessa system är så enkelt konstruerade så det ska inte vara några större problem att felsöka själv.
Tror du ja. Så länge det inte e nått med CANBUS styrningen till pumpen som knasar då.
Servosystem va enkelt förr... Med elektriskt CANBUS styrd servompump e det inte lika enkelt längre.
men det kan man ju ändå inte felsöka själv bara sådär, började bara och ge lite grundläggande tips på den gamla metoden av servostyrningen.
självklart kan det ju även bli elfel och knas med styrningen om canbus flippar ur. men om detta händer så är det ju inget man felsöker själv bara sådär. och har för mig att det var senare el-servon kom. men jag kan ju även ha fel. och om du är volvo-mekaniker på den nivån det står så ger jag mig och tar ett steg tillbaka och lär mig