3330
Sök

Låna kvitto till försäkringsbolaget. Stulen supra. Betala FB ut för eftermarknadsprylar?

180 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Hej min ny singelkonveterade supra blev stulen i helgen omappad men nässt intill singelklar.

Försäkringsbolaget vet ni själva hur de är! De betalar hellst inte ut 5kr...

Någon som har erfarenhet av försäkringsbolag när det gäller stulen bil med mycket eftermarknadsprylar?
Betalar försäkringsbolget ut nått för det? måste man har original kvitto? eller går det bra med handskrivet kvitto? då man köpt mycket nytt på blocket av privat personer.

Jag skulle behöva ha fart i kvitton då ja ej har några kvitton på grejjerna som satt i bilen när jag köpte den..
Kopia på kvitton som jag kan skicka med in så man kan få ut nått på  bilen å ev kan ha råd å¨köpa en supra igen =/

De jag behöver kvitto på som satt i bilen är:

Styrsystem Vi-pec v88
HKS IC
6 puck värsting koppling 1500nm
HKS Coilovers

detta är det som jag behöver kvitto till mest då det är väldigt dyra prylat, funkar självklart med kvitto från annat märke med..

Tacksam för hjälp! Kört ihop sig totalt för mig sad

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
17 januari 2012
Bara antar att du inte försäkrat en trimmad bil så nej dom kommer ersätta det du försäkrat.. En vanlig supra.

Men gör ett försök med kvitton med mera. Men nästa gång ta för lärdom och gör en värdering av bilen om den är ombyggd och påkostad.

Visst preimen kommer bli högre men du får ersättning för ALLT om du värderat bilen med alla extra prylar.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Sök