3766
Sök

Får inte upp nått tryck i bromsarna efter att behållaren varit tom på bromsvätska , ford

200 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Tja , det började med att jag skulle byta en bärarm bak , tog loss bromsröret o satte bromspedalen under tryck , vart antagligen för lite tryck på den så all bromsvätska rann ut , va helt tomt i  behållaren .

Hällde i ny olja och lufta runt om c.4-5 gånger på varje nippel , luftade på vanligt vis , dvs att bromsa , släppa nippel , bromsa ,släppa nippel osv
Men detta hjälpte inte ett dugg , blir inget tryck på pedalen , startar man bilen tar bromsarna ytters lite och pedalen är inget motstånd i allas och man trampar i botten .

Kan huvudcylindern tagit stryk eller äre så att det kan vara luft kvar i huvudcylindern så man får lufta massa ??

Bilen är en fors sierra

Tack tongue

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 januari 2012
Sök på forumet ämnet har varit uppe flera gånger.
Korta varianten: Du måste lufta oken i rätt ordning helst med motorn igång om du har ABS.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

200 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
dawwe skrev:
Sök på forumet ämnet har varit uppe flera gånger.
Korta varianten: Du måste lufta oken i rätt ordning helst med motorn igång om du har ABS.

Försökte söka lite innan men fan inget vättigt svar , svårt o söka på den frågan , men haru lust att länka är jag grymt tacksam

KHRacing
17 januari 2012
Har du trckte pedalen iu botten så KAn du ha vänt på packningarna i cylindern = inge bra.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
18 januari 2012
Bjura_e30 skrev:
Tja , det började med att jag skulle byta en bärarm bak , tog loss bromsröret o satte bromspedalen under tryck , vart antagligen för lite tryck på den så all bromsvätska rann ut , va helt tomt i  behållaren .

Hällde i ny olja och lufta runt om c.4-5 gånger på varje nippel , luftade på vanligt vis , dvs att bromsa , släppa nippel , bromsa ,släppa nippel osv
Men detta hjälpte inte ett dugg , blir inget tryck på pedalen , startar man bilen tar bromsarna ytters lite och pedalen är inget motstånd i allas och man trampar i botten .

Kan huvudcylindern tagit stryk eller äre så att det kan vara luft kvar i huvudcylindern så man får lufta massa ??

Bilen är en fors sierra

Tack tongue

FEL!
Gör på rätt sätt, öppna nippeln och sätt på en slang som du stoppar ner i en burk och pumpa på pedalen. När ingen luft kommer utan ren bromsvätska STÄNGER du nippeln.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök