3777
Sök

Volvo 850 -95 Koppla in räle etc till larm och fjärrlås.

347 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Hej
Har en Volvo 854 S som jag saknar fjärrlås och larm på. Jag har vunnit en auktion på tradera med b la larmrelä,fjärr, glasskross sensor mm........
Detta är den enklaste modellen av Volvos originallarm. Nu undrar jag om det bara är att koppla in relät och sensorn och sedan ha ett fungerande fjärrlås.(Det är fjärrlåset jag är mest intresserad av att få fungerande.. Men om larmet ska "tjuta" måste man ju ha ett signalhorn till, sitter väl på torpedväggen?

Det finns ju 3 olika volvolarm om jag inte har helt fel..

Volvoguard (fjärren har två knappar, en lock och en unlock knapp)
Volvoguard1 ( Vet ej hur denna ser ut)
Volvoguard2 (Har väl en enda stor knapp på fjärren?)

Bild på allt
http://mega.tradera.com/575/136208575_1.jpg
//Skölda
Senast redigerat av Skolda (16 januari 2012)

1 008 Inlägg
19 januari 2012
Jag vet smile

Fjärrkontrollen du har är inte till larmet utan till original fjärrstyrningsmottagaren ( som man monterar bakom handskfacket)

Fjärrlarmreläna du har är VolvoGuard I, till vilka en trekantig mottagare/statuspanel skall monteras på A-stolpen, vilket du verkar sakna.

Glaskross-sensorn är till ett VolvoGuard II (VGA II) den passar till VGA I efter omkontaktering till svart 4-polig kontakt.

Med andra ord så har du delar till tre olika system som inte är kompatibla med varandra.

347 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Hmm, okej. Jag är mest intresserad utav fjärrlåset, har bilen den där fjärrstyrmotagaren monterad original eller är det något man måste köpa till ?

Mvh

Sök